Dit jaar gaan we op vakantie naar Italië (naar Venezia) met de auto. Maar ik kan niet tegen bergen en ben wagenziek. Welke weg kan ik het beste nemen?

Als je ook nog goeie wagenziekte middelen hebt hoor ik het graag!
( ik heb wat geprobeerd, watje in je oor, acustraps en werkte alle 2 niet. Ook m'n zusje heft er erge last van. En elke keer begint en eindigt de reis met heel misselijk, trillen, wit gezicht en uiteindelijk... overgeven. )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (5)

Als antwoord op je 2e vraag: wat schijnt te helpen, is gember. Je kunt bij de apotheek capsules laten maken met gemberpoeder erin. Verder raampje een stukje open, niet roken in de auto (sowieso goor), en van te voren een lichte maaltijd. Ik hoop dat het helpt, maar hoe dan ook, een fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit je vraag maakte ik op dat jij de chauffeur bent, omdat je schreef: welke weg kan ik het beste nemen, vandaar! Maarre, begin erook maar niet aan!
primatour werkt heel erg goed. mijn oudste dochter wordt ook altijd wagenziek en met primatour helemaal niet. zij krijgt nog maar een half pilletje omdat ze jonger is, maar voor oudere mensen werkt het ook heel goed.
heb het vroeger ook vaker moeten nemen wegens wagenziekte bij langere reizen.
het is gewoon bij iedere drogist te krijgen en niet duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de route Duitsland, Oostenrijk en dan via Villach naar Italie rijdt heb je in ieder geval geen bergen.
Verder kan je via je huisarts een recept aanvragen voor Betahistine, dit is een beproefd middel tegen duizeligheid ( Ménière) maar geeft ook goed resultaten bij(zware) reisziekte. Sommige Hengelsportzaken hebben ook capsules tegen zeeziekte deze werken ook.
Goede reis
Pieter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor je route, deze is het beste als je de Alpen zoveel mogelijk wilt vermijden.
Tegen wagenziekte heb ik "reispleisters"gebruikt , met heel goede resultaten. Ze zijn verkrijgbaar , op recept , bij de huisarts. Goeie reis.
13 jaar geleden
Verklaar je nader: "ik kan niet tegen bergen". Tja, kan je ook niet tegen duinen, heuvels, hobbels en kuilen? Kamperen op de Maasvlakte is wellicht een beter idee dan. Maar serieus: met de auto naar Venetie met zo min mogelijk bergen: je zult hoe dan ook de "Alpenhobbel" moeten nemen om in Italie te komen. De kortste weg naar mijn mening is door Zwitserland: via de Duitse Autobahn naar Basel> Luzern> St. Gotthardtunnel>Milaan>Venetie. Bijna geheel autosnelweg, wat sowieso al betekent dat er geen extreme hoogteverschillen overwonnen hoeven te worden.

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik wil er toch graag nog wat aan toevoegen: als je er van tevoren al zo tegen opziet, waarom ga je dan uberhaupt met de auto zo'n eind rijden en dan ook nog door de bergen? Vakantie is voor de lol, niet iets om je zorgen over te moeten maken. Neem de trein, kies een andere bestemming of ga in de tuin in je hangmat liggen, ook leuk!.