Ik ga binnenkort naar de Filippijnen, moet ik wel of niet aan de straatkinderen en bedelaars geld geven?

Ze kopen er waarschijnlijk drugs voor, maar niks geven en ze maar laten voor wat het is, is toch ook zielig!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je geeft zelf het antwoord al..................

Het beste antwoord

Het beste is om nooit geld te geven aan bedelaars! Ook als je geld aan kinderen geeft is de kans groot dat ze dit moeten inleveren bij volwassenen.

Zelf geef ik alleen geld als ze iets doen (werken) Dit kan zijn dat ze je ergens mee helpen (weg wijzen, schoenen poetsen, voorstelling etc.) Maar geef bedelaars niets, dit verpest echt het toerisme.

Wat nog beter is dan geld is eten. Koop in de supermarkt een pak koekjes, fruit oid en geef dit aan straatkinderen als je iets wilt geven.

Zorg er ook voor dat je de waarde weet van wat je geeft. Als mensen €10 per dag verdienen, dan is het geven van €1 veel te veel. Dan is €0,30 een beter bedrag.

Beleefd nee zeggen moet je ook doen. Je kunt helaas niet iedereen helpen.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

geef af en toe wat geld aan kinderen als je nog geld over hebt van het winkelen, grotere mensen weten beter hoe ze aan drugs komen, dus als je niet wlt dat ze misschien drugs kopen zou ik het eerder aan de kinderen geven. en krijg geen schuldgevoel als je een keer niets geeft! het is tenslotte jou geld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in plaats van geld kun je ze beter eten geven. of zoiets als schriftjes/potloden voor school. als je ze geld geeft hebben ze natuurlijk de keuze om daar drug voor te kopen, als je ze eten geeft neem je die keuze weg, zo weet je dat je ze echt helpt en ze er niets verkeerd mee doen.

tevens, niet te doen in een al te drukke wijk, dan vallen de oudere je ook lastig en krijg je zoveel mensen om je heen dat zakkenrollen erg makkelijk gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef in dat soort landen nooit geld aan bedelende kinderen. De kinderen worden uitgebuit door bendes. Ze moeten alles inleveren en zien zelf geen cent terug van wat ze elke dag binnenhalen. Sommige bendes gaan zelfs zo ver dat ze kinderen verminken, bijvoorbeeld blind maken, om ze zieliger te maken. Door geld te geven houd je dat soort praktijken in stand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het gebedelde geld in de zak van de bedelaar komt of dat hij of zij het af moeten geven dat weet je nooit.
Wat je geeft is een druppel op een gloeiende plaat, maar het sist wel. Doe wat je hart je ingeeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet doen, voor je het weet staan er hordes om je heen.
Geef je geld eerder aan een plaatselijk project die probeert hen van de straat te krijgen door scholing etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij zijn zelf in Mexico en Thailand geweest, en heel veel armoede gezien...Maar geld geven is geen optie, je kunt ze beter eten geven en een speelgoedje. Er stonden kinderen te bedelen om sigaretten, dus ga er maar van uit dat het geld dat je geeft terecht komt bij de oudere...En dat het waarschijnlijk niet bij die arme kindjes terecht komt...Als je ze eten geeft kunnen ze het gelijk opeten, ze staan daar heel de dag te bedelen zonder te eten...En een speelgoedje maak je de kinderen altijd blij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedelen is overal in de derde wereld een probleem.
Als kinderen dingen (geld, goederen) krijgen voor het bedelen, dan loont het bedelen en zullen hun ouders hen een volgende dag weer op pad sturen ipv hen naar school sturen.

Als je echt iets wilt geven, dan kun je beter contact zoeken met een school en daar doneren (pennen en schriften zijn daar ook zeer gewild), dan komt het beter terecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ze kopen er waarschijnlijk drugs voor"

Hoe weet je dat? Als je zoveel ervaring hebt met straatkinderen en hun bedelen, hoef je deze vraag hier niet te stellen.

Je zou af en toe wat geld of eten kunnen geven. Maar het is onbegonnen werk om ieder bedelend kind iets te geven. Beter is het om een goed doel in de Filippijnen te steunen, bijvoorbeeld een project dat straatkinderen helpt met scholing en onderdak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je iets vraagt, ook al heb je zelf ervaring, wil je de opinie van anderen weten, zodat je dan een goede conclusie kunt trekken, en dat kan ik nu ook dankzij de antwoorden van anderen , jouw antwoord vond ik erg negatief en kan ik missen als kiespijn. De anderen erg bedankt, ik weet nu wat ik moet doen:geen geld geven, wel een broodje etc.
Ik geef wel geld aan mensen die duidelijk niet voor zich zelf kunnen zorgen, dus ouderen en gehandicapten. Wat ik ook deed was kijken of ergens een Moeder Theresa Huis is en daar geld gaan afgeven.
Ook kocht ik eten en snoep bij een klein lokaal winkeltje en dan weet je ten eerste dat het blijft bij degenen aan wie je het geeft en je stimuleert de locale economie.
Ook nam ik oude kleding mee en ook nam ik balpennen mee (ik had er altijd ongemerkt wel weer veel van die reclamepennen verzameld).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 4 jaar in Thailand gewoond en heb meerdere keren verhalen gelezen/gehoord en daarna dit soort kinderen ook met eigen ogen in de straten gezien, die expres waren verminkt (w.s. door de ouders) zodat ze zielig bevonden werden en zodoende meer geld binnen brachten dan eventueel gezondogende kinderen die aan het bedelen waren.
Daarom zou ik absoluut geen geld geven, want je werkt dit soort praktijken hiermee in de hand. Wat je wel kan doen is het kind verwennen met iets leuks of lekkers, dan maak je zijn/haar dag weer een beetje goed. Geef geen dure speeltjes, want die worden dan door de ouders (die houden de kinderen continu in de gaten, vaak op afstand) afgepakt en verkocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij geven ze meestal nieuwe slippers of een broodje maar nooit geen geld.
verder neem ik kleding pennen ballonnen kleurtjes en kleurplaten mee.