Welke talen zou je in de basis moeten leren om over de hele wereld uit de voeten te kunnen?

Dus sowieso Engels, Spaans, Portugees.

Ik denk dus aan talen die in bepaalde landen alleen worden gesproken (dus Engels als voorbeeld: In Engeland spreken ze alleen Engels en in Brazilië spreken ze voornamelijk Portugees)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

1 Engels
2 Spaans
3 Frans
4 Chinees
5 Arabisch
6 Portugees
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Frans. Dat spreken ze in Afrika.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, niet in heel afrika hoor.
Ik denk zo maar dat Chinees in aanmerking gaat komen....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je eigen en als 2e een taal als b.v Engels. En als alle ander landen dat zouden doen was dat voldoende. Dan kun we ons altijd onderling verstaanbaar maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En met Russisch kom je in het voormalige Oostblok ook een eind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de hele wereld leg je de lat wel erg hoog, omdat er altijd bevolkingsgroepen zijn die alleen hun eigen inheemse taal spreken. Die zou je dan dus allemaal moeten leren. Maar als je Engels (Azië en Noord-Amerika), Frans (Afrika), Spaans (Zuid-Amerika), Duits (Oost-Europa) spreekt kom je een heel eind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn eerste gedachte is 1. Engels, 2. spaans, 3. chinees. Op onderstaande link vind je de meest gesproken talen in volgorde van hoeveel mensen die taal spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Swahili, Papiamento en Esperanto
13 jaar geleden
Ik roep zelf al heel lang dat ik vind dat iedereen over hele wereld een goede kennis van de engelse taal moet hebben. Dit mag uiteraard naast hun eigen taal. Op die manier kan iedereen met iedereen communiceren en dat scheelt een hoop gedoe... Mocht ik ooit een kind krijgen dan zal ik mijn kind ook tweetalig opvoeden, nederlands en engels...

Dus mijn antwoord; engels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engels is tegenwoordig doodnormaal hoor voor kinderen. Dan kun je ze thuis beter een andere taal leren, duits of frans
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker niet waar. Als je je kind tweetalig opvoedt is de kennis van de Engelse taal echt wel beter dan gemiddeld. Ik zit op de universiteit, en als ik kijk naar het niveau Engels van de studenten valt je dat nog tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry maar ook ik ben het niet met je eens, kinderen hebben op jonge leeftijd inderdaad een betere kennis van de engelse taal vergeleken met vroeger maar dit is iets heel anders dan net zo gemakkelijk in het engels een gesprek kunnen voeren dan in het nederlands... Met juiste zinsopbouw en een redelijke woordenschat... En dat valt vies tegen nog helaas...
Engels, spaans, portugees, frans, chinees en arabisch. Dan kan je je wel ongeveer overal duidelijk maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duits spreken ze nog in veel landen.Italie,Kroatie,Bulgarije,Hongarije daar spraken ze meestal Duits.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engels, Chinees, Spaans, Arabisch. Dan heb je de meesten (in aantal mensen) wel te pakken denk ik.
Daarom zou het zo prachtig zijn wanneer iedereen overal ter wereld EEN zg "kunsttaal" (Esperanto, of de "2.0" -versie: ido) verplicht zou leren, naast zijn of haar "eigen" taal of dialect. Dan was er een verbindende factor en hoefde niemand meer dan twee talen te leren. Meer tijd op school voor andere vakken dus. Ook nooit weg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen Engels en Spaans, maar Frans zou ook geen kwaad kunnen. Verder kan je je in het midden- en zuiden van Afrika ook nog aardig redden met Nederlands.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze spreken Afrikaans, een dochtertaal van het Nederlands. Echter kunnen ze je wel verstaan en jij kan hun ook verstaan. Lezen gaat ook vrij gemakkelijk. Spreken daarentegen is wat anders.