Hoeveel tijd moet je incalculeren voor files naar Schiphol?

Ik ga zondag voor het eerst met de auto naar Schiphol. Nu vroeg ik me af hoeveel tijd je dan ongeveer in de file staat tussen Almere en Schiphol. Is natuurlijk nooit volledig te voorspellen, maar met een indicatie kan ik vast wat beter inschatten hoeveel tijd ik moet incalculeren.

5 jaar geleden
in: Onderweg
4K
tinus1969
5 jaar geleden
Op zondag zal de file naar Schiphol wel meevallen -maar check op wegwerkzaamheden. Sowieso; plan ruim. Ik zou gewoon een uur extra nemen voor alles wat tegenzit.
paulus811
5 jaar geleden
Neem de trein! Van Almere Centrum tot onder Schiphol in 25 minuten!
MarBet
5 jaar geleden
@paulus, ja dat doen we normaal gesproken, maar de vluchttijden zijn veranderd waardoor we op de terugreis erg weinig speling hebben om de laatste trein te halen. We moeten ietsje verder dan Almere.
Maar als ik weet dat een uur extra ruim gerekend is, dan weet ik voldoende! Bedankt!
paulus811
5 jaar geleden
@MarBet, ik snap het. Je wilt niet op Schiphol de laatste trein missen en stranden. Zo leuk is het daar nu ook weer niet ;-)
paulus811
5 jaar geleden
@Marbet, overigens neem ik vanaf Rotterdam meestal een Schiphol taxi en dat kost me minder dan zelf heen en weer rijden plus de dure parkeertarieven op Schiphol. Ik wil je niet uit de auto praten, maar ben zelf door schade en schande erachter gekomen dat de auto in de meeste gevallen geen goed idee is als je vliegt van Schiphol.
jodyenboyke
5 jaar geleden
Paulus: schipholtaxi is toch echt vaak duurder dan een goedkope plek reserveren bij Schiphol, tenminste als je alleen of met z'n tweeen reist. Voor 8 dagen ben ik niet meer als rond de 60 euro kwijt, schipholtaxi is m.i. meestal duurder. Maar vanaf Almere is dit wel goed te doen, denk ik.

Antwoorden (1)

Het hangt er van af welke route vanuit Almere je neemt; er wordt aan de A6 gewerkt; volgens de site van Rijkswaterstaat is de verwachte vertraging in het weekend minder dan 10 minuten.
Houd voor je planning overigens ook rekening met wat je op Schiphol gaat doen. Als je iemand op moet halen die buiten de terminal klaar staat, hoef je je planning minder ruim te nemen dan wanneer je zelf gaat vliegen en je je auto bijvoorbeeld op lang parkeren zet; dan ben je nl. ook nog even met de bus van het parkeerterrein naar de terminal onderweg.
Toegevoegd op 04 mei 2018 08:09: tekst