Niet. Vluchten worden in het algemeen juist steeds duurder naarmate de vertrekdatum nadert.
Alleen onverkochte stoelen op chartervluchten worden nog wel eens kort voor vertrek in de ramsj gegooid.
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Voor de minners, kijk maar eens op de site van KLM, Easyjet, of Transavia.
LeonardN
een jaar geleden
Ik heb niet gemind, maar wat moet ik dan precies bekijken op die sites?
Als ik vandaag (12-12-2022) kijk voor een reis die op (ik roep wat) 12 juli 2023 vertrekt, hoe zie ik dan wat de prijs voor diezelfde vlucht is op 1 juli 2023?
En als ik dan die ene vlucht check, dan zegt dat nog niks over alle andere vluchten (n=1). Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, ik zie echter niet hoe ik je statement kan controleren door EENS te kijken op een site.
Ik zou dan zeggen dat ik voor langere tijd meerdere vluchten in de gaten moet houden. In mijn optiek kan je enkel wat als je kijkt naar een onderzoek (of zelf dus langdurig onderzoek doet).
Zoiets:
www.vliegtickets.com/algemeen/zullen-de-vluchtprijzen-dichter-bij-de-vertrekdatum-dalen/
tinus1969
een jaar geleden
Maar als je eens kijkt, of een paar keer, zie je snel genoeg dat last-minute boeken niet goedkoop is. Dat was het simpele punt. Niet teveel achter zoeken.
LeonardN
een jaar geleden
Ik weet niet wat de prijs is van een ticket, dus als ik EENS kijk, zie ik niets. Je zal dus echt een paar keer moeten kijken, dat is mijn simpele punt.
tinus1969
een jaar geleden
Ook als je een keer kijkt, kun je zien dat last-minutes (‘morgen vliegen’) vaak juist duurder is dan lang van te voren boeken. Dat is mss geen sluitend bewijs maar wel een bruikbare indicatie.
tinus1969
een jaar geleden
Een bruikbare indicatie in ieder geval dat de minners ongelijk hebben.
LeonardN
een jaar geleden
Maar ik/minnaar weet toch niet wat een vliegticket die voor morgen staat 4 maanden geleden kostte. Dat hoeft niet gelijk te zijn aan wat een ticket over 4 maanden kost. Ik heb altijd begrepen iig dat een ticketprijs kan fluctueren het jaar door. Het is nu rond de kerst, dus ik me voorstellen dat een ticket nu (morgen) vrij duur is, maar is dat het gevolg van het feit dat het bijna kerst is? Of vanwege het feit dat het bijna morgen is?
Help me eens door jouw proces van indicatie. Ik kan niet 18 dec 2023 invullen bijvoorbeeld.
===
Verwijzen naar een langdurig onderzoek lijkt me de betere optie, maar goed dat is mijn idee.
Heb je een veel hogere kans dat de minners snappen dat ze ernaast zitten:
https://www.vliegtickets.com/algemeen/zullen-de-vluchtprijzen-dichter-bij-de-vertrekdatum-dalen/
"In feite stijgen de prijzen van luchtvaartmaatschappijen doorgaans dichter bij de vertrekdatum.
tinus1969
een jaar geleden
@LeonardN, indicatie is: d me prihs voor morgen vergelijken met die over 2 maanden. Is dat waterdicht? Nee, het is een indicatie. Ik heb nooit een waterdichte argumentatie geclaimd.
Soms heb je mazzel en moet je goed zoeken! Ik boek meestal mijn fav. hotel/reis ongeveer 6 weken van te voren, tegen een goede prijs. Een week voor mijn vertrek was dezelfde reis toch nog ruim 150,00 goedkoper. Kan je dus echt binnen een week vertrekken, dan kan het soms!
een jaar geleden
Dit kan wel, maar is lastig aangezien hoe langer je wacht hoe duurder het word, en wat ook helemaal zo is tijdens vakanties. Ik raad sowieso aan om ruim van te voren te boeken bij vakanties, zo een 5 weken van te voren. Last minute bij vakanties zou ik zeggen, boek 1 a 2 weken vooruit, dus 2 a 3 weken voor je reis begint, wanneer er geen vakanties zijn zou ik zeggen boek 1 week a 2 weken vooruit.
een jaar geleden