Is een ID-kaart voldoende in Londen?

Hey, volgend weekend ga ik een weekend naar londen. Nu heb ik geen paspoort, wel een geldig ID. Is dit voldoende? Ik ben namelijk aan het zoeken naar dingen om te doen en ik zie bij verschillende activiteiten en bezienswaardigheden dat ik een paspoort moet hebben maar deze heb ik dus niet. Is een idkaart genoeg?:):)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5K

Antwoorden (1)

Een geldige Nederlandse identiteitskaart (ID) is ook in Londen voldoende.
Het proces naar uittreding van Groot-Brittannië en Noord-Ierland uit de EU (brexit) heeft vooralsnog geen gevolgen voor vakantiegangers. Een geldig paspoort of identiteitskaart is voldoende en er is (nog) geen visum nodig.
Reizen met het vliegtuig blijft voorlopig ook hetzelfde omdat Groot-Brittannië geen Schengenland is en er daarom nu ook al grenscontroles zijn.
Toegevoegd op 06 juni 2019 19:17: bron