Hebben inwoners van Noord Korea ook een paspoort?

Ik heb begrepen dat het voor iemand uit Noord Korea verboden is om het land te verlaten. Maar hebben inwoners van Noord Korea net als vrijwel alle landen een paspoort om zich te identificeren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3K
tinus1969
7 jaar geleden
In veel landen gebruiken mensen juist NIET hun paspoort om zich te identificeren. Zo hebben de meeste Amerikanen geen paspoort, en gebruiken hun rijbewijs.
http://www.huffingtonpost.com/william-d-chalmers/the-great-american-passpo_b_1920287.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In Amerika hebben veel mensen geen paspoort, hun continent is groot genoeg.
https://www.amerika.nl/amerika/reisgids/cliches-amerika/wereldvreemd/

Antwoorden (1)

Nee, de meeste inwoners van Noord Korea hebben geen paspoort.

Er bestaan wel paspoorten: een diplomatenpaspoort, een paspoort voor zakenlui en een gewoon paspoort.
Een gewoon paspoort wordt uitgegeven aan mensen die voor hun werk het buitenland moeten bezoeken (monteurs bijvoorbeeld). Na terugkeer wordt het paspoort weer ingenomen.
De andere paspoorten moeten na elke reis ingeleverd worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
De kwaliteit van het paspoort schijnt zo slecht te zijn dat douane-ambtenaren vaak controleren of het geen fake is.