Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik minder op mijn telefoon zitten?

Ik heb als deze jaar 1 doel gezet om minder op mij telefoon te zitten omdat ik dat beter vindt. Hoe kan ik dit beste doen?
Dank jullie wel alvast voor jullie antwoorden

Amadea
5 jaar geleden
Uitzetten en in je tas stoppen. Simpeler kan het niet...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Wat mij heel erg geholpen geeft: terug een GSM gebruiken in plaats van smarthphone.
Zo blijf je telefonisch bereikbaar, maar kan je niet meer eindeloos zitten scrollen op sociale media
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het belangrijkste is eerst bedenken WAAROM je minder op je telefoon wil zetten, en wat je in plaats van je telefoon tijd wil doen. Als je geen alternatief hebt, kun je uit verveling toch weer je telefoon pakken.

Je kunt een app als Forest gebruiken, dan laat je een boom groeien als je je telefoon niet gebruikt. Als je toch je telefoon pakt, gaat je boom dood.

Zelf heb ik veel afleidende apps van mn telefoon verwijderd en van veel anderen de notificaties uitgezet. Facebook, Instagram, en Reddit gebruik ik het meeste, maar notificaties daarvan zijn niet dringend.

Ik weet niet welk merk telefoon je hebt, maar voor Samsung kun je via Settings -> Digital Wellbeing -> App Timers limieten instellen. Dit geeft inzicht en dwingt je te minderen.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Ik kan je aanraden om zeker je cijfers goed te bekijken, Wellbeing op Android en Schermgebruik op iPhone geven je wat feiten waar jezelf mee kan bevragen: Vind ik de tijd voor deze app gebruikt nuttig? Of niet, neem ik afscheid van die app of ga ik actie nemen om dit te verminderen? Hoe bereikbaar wil ik zijn? Stap voor stap, bewuste keuzes maken en zeker je omgeving betrekken. Want zij gaan voelen dat je anders gaat werken digitaal, bepaalde gecreëerde verwachtingen ga je misschien niet meer vervullen en dat kan tot frustraties leiden. Succes!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing