Nee, als iemand jou belt en je neemt niet op dan hoef je natuurlijk nooit te betalen.
In bijna alle gevallen als je wel opneemt hoef je ook niet te betalen (collect call even uitgesloten, dan wordt dit expliciet gemeld).
===
Met dank aan TurfGraver (over WEL opnemen):
In het buitenland je mobiel opnemen kan wel kosten met zich meebrengen.
Toegevoegd op 05 december 2020 11:10: tekst
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
En (sommige) mobiel kosten als je in het buitenland bent.
Gesprekskosten (telefonie) worden betaald door de beller, niet door de gebelde.
De kosten worden berekend vanaf het moment dat de gebelde ook daadwerkelijk opneemt.
Dus als jij niet opneemt, zal de beller geen kosten hoeven te betalen. En jij als gebelde, zult de kosten in geen geval hoeven te betalen, of je opneemt of niet.