Waarom is Nederland +31?

Hi! Ik zou weleens willen weten waarom Nederland +31 is en niet +2. Hoe regelen ze de nummers hebben de providers dat random gedaan of met een echte reden?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Telecom
2.6K
LeonardN
4 jaar geleden
Om een beter overzicht/idee te krijgen van de codes zie:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/55/Country_calling_codes_map.svg

Het beste antwoord

COUNTRY-kiescodes zijn begin jaren zestig overeengekomen door de International Telecoms Union (een club van netwerkproviders van elk land). In de dagen van mechanische telefooncentrales was het handig om de wereld op te delen in brede gebieden: 1 voor de VS, 2 voor Afrika, 3 en 4 voor Europa, enz. Deze werden vervolgens verder verdeeld volgens de capaciteit van elk netwerk, 33 voor Frankrijk, 44 voor het VK, enz., En verder nog voor kleinere landen: 353 voor Ierland, 354 voor IJsland. De methode zorgde ervoor dat niet meer dan 11 cijfers werden gekozen, inclusief deze code. Dit was nodig door de uitwisselingen, maar vermeed ook het publiek te verwarren met onnodig grote aantallen cijfers. Moderne elektronische uitwisselingen hebben dergelijke beperkingen niet - zoals blijkt uit de recente wijzigingen in codes in het VK en Frankrijk bijvoorbeeld. De politiek heeft mogelijk ook een rol gespeeld bij de toewijzing, b.v. 1 voor de VS dus 7 voor de USSR. Het VK en Frankrijk waren de belangrijkste spelers in de ITU, dus namen ze de "leukere" codes 44 en 33.

Google translate van:
https://www.theguardian.com/notesandqueries/query/0,5753,-2211,00.html
4 jaar geleden
kierkegaard47
4 jaar geleden
Even terzijde: "1 voor de VS" Canada heeft ook landcode 1, dus mijn eerste gedachte was "had daar niet '1 voor Noord-Amerika' moeten staan?" Blijkt slechts gedeeltelijk het geval te zijn: Antigua en Barbuda 1-268
Bahama's 1-242
Barbados 1-246
Belize 501
Canada 1
Costa Rica 506
Cuba 53
Dominica 1-767
Dominicaanse Republiek 1-809, 1-829, 1-849
El Salvador 503
Grenada 1-473
Guatemala 502
Haïti 509
Honduras 504
Jamaica 1-876
Mexico 52
Nicaragua 505
Panama 507
Saint Kitts en Nevis 1-869
Saint Lucia 1-758
Saint Vincent en de Grenadines 1-874
Trinidad en Tobago 1-868
Verenigde Staten 1 Hoe dat dan weer zit is hier te lezen: https://www.quora.com/Why-do-Canada-and-the-USA-have-the-same-telephone-country-code