kan mijn vriend mijn pin code van mijn simkaart vinden?

Mijn vriend heeft een oude simkaart van mij gevonden. Het was mijn oude simkaart van een jaartje terug of zo. Ik smste en belde mijn ex met dat simkaart maar omdat het uit was wilde ik ook een nieuwe simkaart kopen. Dat had ik ook gedaan. Maar mijn vriend heeft het gevonden en hij geloof mij niet. En ik heb de pincode ook vergeten. Ik ben ook blij dat ik de pincode van die simkaart vergeten heb. Ik wil alles vergeten die ik met die ex van mij gemaakt heb. Maar mijn vriend wilt niet geloven. Hij heeft het gepakt dus en meegenomen. Kan hij wel achter komen en terug vinden als hij naar een telefoonwinkel gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.5K

Antwoorden (5)

nee, je kan niet zomaar de pincode van de simkaart van iemand anders opvragen. Anders zou die pincode nutteloos zijn.

De rest van je verhaal snap ik niet zo goed. (is hij je ex of niet en wat wil hij met de simkaart?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang hij de PUK code niet heeft kan hij er niets mee.
Jij zou die PUK code wel moeten hebben ergens? dan zou je hem kunnen deblokkeren en laten zien dat je hem niet meer gebruikt hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had jij al wat met je huidige vriend, toen je nog met je ex sms-te? Indien ja, dan is je vriend wellicht gegrond nieuwsgierig/ahcterdochtig. Als er niks meer was, moet het ook geen probleem zijn die oude sms-jes te (laten) lezen (hoewel het natuurlijk wel jouw privacy is). Echter de sms-jes geheim houden maakt het natuurlijk voor je vriend interessanter/achterdochtiger.

Bij je provider kun je de PUK-code voor die simkaart aanvragen (om een nieuwe PIN-code in te kunnen stellen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de winkel zouden ze hem echt niet kunnen helpen .
maar ik weet manieren om heel simpel die code te kraken en geen puc-code nodig hebt.
wat ik wil zeggen is ,er zijn weldegelijk manieren om een simkaart te kraken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een simkaart langer dan een bepaalde tijd niet meer actief is geweest dan word deze geblokkeerd en kan je er helemaal niks meer mee.