Als ik een mobiele telefoon koop in engeland tijdens mij vakantie, kan ik hier dan in nederland mee bellen?

-Uiteraard weet ik dat de stekker anders is maar dat is geen probleem.
-En ik neem uiteraard ook prepaid(simlock-vrij).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
2.8K

Het beste antwoord

Het antwoord is heel simpel: Ja.

Ik heb zelf een vriend die in Polen ooit een mobiele telefoon kocht voor ongeveer 30% van de prijs die die in Nederland zou kosten, en dat werkte ook prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja met british telecom als provider wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 onzin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onzin lees dit maar eens?
http://www.globalservices.bt.com/LeafAction.do?RecNo=19&Context=Products&fromPage=Availability
Als ie inderdaad simlock-vrij is, kun je er overal ter wereld met elke simcard mee bellen.
Maar dat woord 'prepaid' baart me zorgen: Als je een telefoon koopt met in combinatie met een prepaid-kaart is
ie gesimlocked.
Gelukkig kun je dat makkelijk uitproberen met de simkaart die je uit NL hebt meegenomen: als ie daarmee werkt, dan zit het wel snor.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs als ie nog gelocked is kun je dat in NL eraf (laten) halen
Ja, dit is geen probleem. Let er wel op dat je inderdaad een simlock-vrij toestel aanschaft en bedenk ook dat het toestel wellicht niet ingesteld kan worden op de Nederlandse taal.

Een adapter is eenvoudig te bestellen via internet. Bij Kruidvat kun je zelfs een lader kopen die je kunt gebruiken voor tientallen telefoons (van verschillende merken). Deze kost slechts een paar Euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt 'm ook in NL unlocken.
Ja hoor, deze telefoon (android G1), waar ik dit nu op typ, komt uit Engeland, is hier unlocked, menu is gewoon NL, werkt nu met een KPN abbo zonder problemen. En hij doet meer dan bellen alleen ;-)