Er is een beetje vocht achter het lensje van de camera van mijn mobieltje terechtgekomen. Trekt dit weg?

Toegevoegd na 23 uur:
Lieve mensen, het probleem heeft zichzelf opgelost :) Het vocht is namelijk vanzelf verdampt! Toch iedereen hartelijk bedankt voor zijn/haar antwoord!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
60.9K

Antwoorden (3)

Mijn ervaring is dat het wegtrekt.
Als je het ding bij de verwarming legt, gaat het wellicht wat sneller.
Zo'n apparaatje kan wel wat warmte verdragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!
Ha, die Colconbri;

Bij de meeste telefoons verdwijnt dat vocht wel weer, maat mijn ervaring (mijn dochter gaat zeer hygiënisch met haar telefoon om en die is dan ook al drie keer gewassen) is dat het helpt als het ding zoveel als mogelijk uit elkaar wordt gehaald: covers eraf; batterij, simmetje en evt. geheugenkaartje eruit en dan met de föhn op een lauwe stand de boel een tijdje droogblazen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoesje eraf, klepje eraf, batterij eruit.
Dan in een afgesloten blik/pot doen met daarin ook een katoenen/linnen zakje met keukenzout.
Zorg wel dat dit zakje niet in aanraking komt met de GSM.

Eventueel kun je dit pakketje nog in een open plastic boterhamzakje doen, alhoewel het dan minder effectief wordt allemaal.

Een nacht (en eventueel langer) op deze manier al het vocht in het zout laten trekken.

ipv het zakje zout kun je ook naar een elektronicawinkel gaan en vragen of ze nog ergens een zakje silicagel overhebben uit een verpakking.

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Met "dit pakketje" uit de 2e alinea bedoel ik alleen het katoenen zakje met zout daarin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt! We hebben wel een paar zakjes silicagel liggen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, als je dat al wat langer hebt liggen even een kwartiertje in een oven op 80 graden, af laten koelen en dan gebruiken op de beschreven manier.