Verkoper zegt dat hij het geld nog niet heeft ontvangen via paypal, Wat moet ik nu doen?

Ik heb maandag de S4 via Paypal (Ebay) gekocht en het geld verzonden naar zijn paypal account. Maar hij zegt dat hij het geld nog niet ontvangen heeft. Duurt dit altijd zolang? Zo ja? Wat is de maximaal aantal dagen dat het kan duren? De verkoper woont in gewoon in nederland.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Normaal gesproken heb je binnen enkele minuten je geld.
Heb je via ebay betaald of via paypal? Via ebay bedoel ik dat je op nu betalen hebt geklikt. Dit zou dan helemaal automatisch gaan. Via Paypal moet je een adres ingeven. Daar zou iets mis kunnen zijn gegaan. Je kunt op je eigen paypal ook nakijken of het betaald is en volgens mij ook of de tegenpartij het bedrag heeft ontvangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een betaling hebt gedaan kun je de button details aanklikken. Daar staat de status van de betaling. Zo kun je zien of hij bij paypal al voltooid is. Is dat het geval zou de tegenpartij het bedrag moeten hebben ontvangen. Krijg je echt problemen kun je altijd contact opnemen met zowel ebay als paypal. Geef dan wel je transactienummer aan. Deze vind je ook bij de details.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef die leverancier nog twee weken de tijd om aan de levering te voldoen. Gebeurt er dan nog niets en is er geen actie ondernomen, neem dan contact op met PayPal en dien een klacht in.
Met PayPal is het geld " direct" (hoogstens duurt het een paar minuten) bijgeschreven bij de ontvanger. Controleer even of het naar de juiste persoon is gegaan en controleer bij de verkoper of dat inderdaad zijn gegevens zijn. Als dat allemaal klopt, vraag dan de verkoper nog een keer goed te kijken, omdat jij zeker weet dat het goed is.
Beweert hij dan nog steeds dat het niet op zijn PayPal is bijgeschreven, dan kun je proberen via PayPal je geld terug te vorderen. Hiervoor hebben ze een procedure. Vermoedelijk heb je dan namelijk met een oplichter te maken.