Zijn er bedrijven die de verhuizing van een netnummer regelen, als dat volgens KPN niet mogelijk is?

We willen een 023 nummer verhuizen naar een gebied waar 020 alleen maar mogelijk is volgens kpn.

13 jaar geleden
in: Telefoons
2.8K

Het beste antwoord

KPN kan het wel, maar de grap is dat KPN het niet. En de meeste providers werken daaraan mee.

Een niet al te dure mogelijkheid is er zeker wel, of het 100% legaal is, is een tweede, maar ik heb er nooit gezeur om gehad. Lastig is het wel, maar als het echt moet:

Ik neem aan dat er 2 locaties zijn, namelijk in Amsterdam (020) en elders.

Zorg ervoor dat je een nieuw 020 nummer aanvraagt en deze werkzaam is voordat je gaat knooien met het 023 nummer.

Zodra het 020 werkzaam is en jullie daar gezeteld zijn ga je naar www.budgetphone.nl en vraag je een portering aan voor je 023 nummer. Budgetphone zal niet zoveel vragen stellen en gewoon akkoord gaan met je portering.

Zodra je portering klaar is, stel je bij budgetphone in dat er doorgeschakeld moet worden naar het 020 nummer. Wanneer er vaak gebeld wordt kan dit in de papieren lopen, je kunt dan eventueel een abonnement van 10 euro nemen zodat er onbeperkt in en uit gebeld kan worden en natuurlijk doorgeschakeld.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kunt via je budgetphone lijn ook uitbellen, dus de 020 is niet eens noodzakelijk. Wel heb je een internet verbinding nodig met een phone adaptor van bijvoorbeeld linksys.

De phone adapter verbind met budgetphone en je verbind je telefoons met de phone adapter. Zodra je gebeld wordt via budgetphone gaan je normale telefoons rinkelen en kun je oppakken. Wegbellen idem dito.

Ik zal zeggen laat je ook informeren op www.budgetphone.nl en vertel ze dat je een 023 nummer wilt porteren. Zei kunnen ook de apparatuur leveren. De apparatuur zal wel iets duurder zijn, maar ze configureren het graag voor je, zodat jij niet meer hoeft te prutsen alleen maar hoeft aan te sluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Ik mis een woord in de eerste zin, ben wel benieuwd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, het moet zijn: KPN kan het wel, maar de grap is dat KPN het niet wil. De meeste providers willen het ook niet. Ze hebben wel gelijk, want het mag niet.
Annswers
13 jaar geleden
Ik kan hier zeker wat mee, bedankt!

Andere antwoorden (5)

Nee dat is simpelweg onmogelijk je komt tenslotte in een ander gebied te wonen dus op een ander centrale.
een 020 of 023 is een stad code dus die blijven waar ze horen daaraan kan je in elk geval zien in welke stad het nummer hoort.

Toegevoegd na 2 minuten:
ook al neem je een adsl of kabel telefoon het netnummer blijft hetzelfde.
kpn verhuurt lijnen aan alle andere adsl providers en kabel
"huurt" nummers zeg maar
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, anders hebben netnummers geen nut meer!
Cryofiel
13 jaar geleden
Sinds begin van dit jaar heb ik vrienden in Duitsland. Zij kunnen lokaal (binnen hun dorp en aangrenzende dorpen) onbeperkt gratis bellen. Ik heb een lokaal Duits nummer aangevraagd in dat netnummergebied. Mijn modem maakt contact met dat nummer via VoIP. Technisch zit het allemaal wat anders in elkaar dan ik hier beschrijf, maar het komt erop neer dat mijn Duitse vrienden een lokaal Duits telefoonnummer kunnen draaien, waarop mijn "vaste" telefoon hier in Nederland overgaat. Dat is zowel voor hen als voor mij gratis. -- In een nieuwsgroep las ik dat abonnees van XS4All (waar ik ook zit) bij XS4All twee gratis VoIP-nummers hebben aangevraagd. Het ene nummer wordt gebruikt door die mensen zelf, het andere nummer door hun schoonouders die in Spanje wonen. Aangezien XS4All onbeperkt gratis bellen aanbiedt tussen twee XS4All-nummers, kunnen zij nu onbeperkt gratis bellen van Spanje naar Nederland en andersom. -- Conclusie: netnummers zeggen tegenwoordig niets meer.
Je zou als bedrijf over kunnen stappen op een 088 nummer zodat je in de toekomst geen last meer hebt van de regio afhankelijke netnummers. Voor nu zit er helaas niets anders op dan te accepteren dat je overgaat van 023 naar 020 want de netnummers zijn regio gebonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij wilt kan wel, maar niet via een vaste telefoonlijn.

Wel via VoIP. Dan bel je via je Internetverbinding (ADSL of kabel). Als je modem en je provider het ondersteunen, hoeft alleen je modem aan te staan om te kunnen telefoneren; je hebt je PC niet nodig.

Je telefoneert dan heel gewoon met je bestaande telefoontoestel, net zoals nu, of je nu belt of wordt gebeld. Het lijkt dus net of er niets is veranderd.

Groot voordeel is dat het (meestal) voordeliger is, en dat je overal ter wereld je vertrouwde 023-nummer kunt blijven gebruiken.

Kijk bijvoorbeeld eens op onderstaande Bronnen. Dit is slechts een voorbeeld, er zijn vele bedrijven die dit aanbieden.
Cryofiel
13 jaar geleden
KPN is een goed bedrijf,maar over stappen naar wat anders wat dan ook daar doen ze daar goed moeilijk over.
Ik heb verder geen raad voor u, maar laad het er niet bij zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Eh, dit is een reactie, toch, en geen antwoord? Toen ik mijn KPN-lijn opzegde, deden ze daar niet moeilijk over.
er is een provider die die service biedt, maar ik vind hem zo snel niet. Mijn zwager woont in spanje en is gewoon via zijn nederlandse nummer bereikbaar. (Kost wel wat extra natuurlijk...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Die provider zou XS4All kunnen zijn. Lees mijn reactie onder het antwoord van capthavoc.
Annswers
13 jaar geleden
AdrieK, ben eigenlijk wel benieuwd, misschien kun je het een keer vragen aan je zwager?