mijn telefoontoestel hoort AAA NiMH batterijen te gebruiken

nu heb ik gewone goedkope batterijen gebruikt
toestel doet raar laadt niet op werkt helemaal niet 3 jaar in gebruik .
is het mogelijk dat dat stuk is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

als een batterij met NiMH wordt aangegeven dan gaat dit om oplaadbare batterijen, zogenaamde accu's. normale batterijen worden aangegeven met alkaline of zink-catmium batterijen.

Een apparaat dat op een oplader wordt gezet kan alleen gebruikt worden met oplaadbare batterijen. (normale batterijen kun je niet opladen)

Als het om een apparaat gaat dat veel batterijen gebruikt, denk aan een fototoestel. dan kun je daar normale batterijen in doen maar goedkoper is het om daar oplaatbare batterijen in te doen.

Let wel op dat niet alle apparaten die op normale batterijen werkt ook op oplaadbaren batterijen werkt.
een oplaadbare batterij levert n.l. minder stroom.
waar een normale batterij (denk aan AA,AAA,C-cell,D-cell) 1,5 volt levert, levert een oplaadbare batterij maar 1,2 volt voor sommige apparaten kan dit te weinig zijn.

Ook in de mAh waarde van groot belang, hoe hoger de mAh waarde des te langer gaan ze mee, voor e.en foto toestel is het raadzaam op meer dan 2000 mAh te gebruiken omdat de flitser al vrij veel gebruikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je doet iets helemaal fout. NiMh cellen zijn accu's en geen batterijen. Batterijen zijn niet oplaadbaar.
escape