PC instellen als bluetooth headset

Weet iemand een programma om je mobiel aan je pc de koppelen via bluetooth verbinding, en dat je 'skype' headset als headset voor je mobiel gebruiken.

De uiteindelijke connectie gaat dus niet via VOIP zoals bij skype, maar via het gsm netwerk. de geluiden vang je alleen op via bluetooth van je pc...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.. ik wil mobiel blijven bellen. Kijk. Een mobiel kan je koppelen met een headset. Bluetooth bedoel ik. Dus dan heb je zo'n dopje in je oor, met zo'n leuk blauw lampje :) Maar mijn laptop heeft ook bluetooth. Dus ik wil dat dopje in mijn oor, vervangen voor een laptop. En aan die laptop dan weer een headset die ik ook voor skype gebruik koppelen. Dat moet technisch kunnen, want bluetooth is bluetooth. Daar moet alleen wel software en/of instellingen zijn die dat voor mij regelt, en die zoek ik. Voordeel voor mij is dan dat ik één headset kan gebruiken voor Skypetelefonie én mobieletelefonie.
Nu moet is steeds wisselen van oordopje, en daar ben ik te lui voor.. :) Zo helderder :p

Het beste antwoord

Ik had ooit een Bluetooth USB dongle. Na installatie van de driver stond er op de PC een beheer-applicatie waar je in kon stellen welke functionaliteit je PC via BT aan verbonden apparaten kon bieden. O.a. Headset.

Op de Engelse WikiPedia staat wat meer uitleg over de zgn Bluetooth stack.

Het lijkt bij geïntegreerde BT vooral een kwestie van drivers te zijn welke functionaliteit er beschikbaar is. Ik zou eens kijken op de website van de laptopfabrikant of er aanvullende drivers zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kon binnen de beheerapplicatie aangeven welke functionaliteit mijn PC bood voor BT apparaten die verbinding wilden maken. Wanneer je in de handleiding van deze Kensington USB Dongle kijkt (http://us.kensington.com/html/9403.html) zie je dat je tijdens de installatie kunt aangeven welke services er geboden worden door je PC via BT. Wanneer je een geluidskaart hebt, zal 1 van deze services zijn: Headset. Net als wanneer je een BT Headset aan je telefoon hangt, kun je deze functionaliteit kiezen bij het maken van de verbinding vanuit je telefoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou dat niet kunnen? Wanneer je je telefoon met de PC verbindt kun je toch ook data twee kanten op laten gaan: van PC naar telefoon en andersom? Onderstaande tool icm de plug-in uit de tweede link doen precies wat er gevraagd wordt: De speakers en microfoon in een PC gebruiken om je mobiele gesprek te voeren. http://www.bluesoleil.com/products/Default.aspx?TID=10
http://www.bluesoleil.com/products/Default.aspx?TID=14 Niet gratis en zelfs niet zo heel goedkoop trouwens: $28 voor de basis-applicatie en $21 voor de plug-in. Die plug-in kan trouwens wel veel meer dan alleen maar bellen. Het is meer een complete beheertool voor je mobiele telefoon.

Andere antwoorden (2)

Nee, Skype IS voip.

Dus wil je skypen, dan doe je aan voip.

Dat heeft niets te maken of en hoe je mobiel aan je pc vastzit.
Je kan je GSM gebruiken om de internet op je PC te krijgen. Dat is dan nog steeds TCP/IP (de taal van de computer op het internet).

Om je computer als headset te gebruiken om via je GSM te bellen (niet skype dus!!!), dat kan niet. Tenminste niet dat ik weet.
Met bluetooth, is de GSM een apparaat op de PC, de PC is niet een apparaat voor de GSM.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke.. Mijn uitleg voor je min. (1) "Skype IS voip" -> FOUT!! Voip staat voor "Voice Over IP" en dat kun je onder andere doen met skype. Maar dat kan ook via je ADSL-voip abbonement van KPN (of wie dan ook). Dan komt skype niet eens om de hoek kijken. Kortom Skype gebruikt de techniek VOIP zoals andere dat ook kunnen. (2) Als je via een mobiel internet dan heb je weldegelijk connectie via GSM of GPRS of UMTS. Maar net wat je mobiel ondersteund. Wat jij bedoelt is dat je via de eerder genoemde protocollen het TCP/IP protocol verstuurt. Maar on the basic is het absoluut geen TCP/IP. Maar na het uitpakken van een GPRS/UMTS pakketje blijkt de ontvanger een TCP/IP protocol over te houden. (3) "Tenminste niet dat ik weet." Graag feiten, geen ideëen. Bij de grens van jou "weten" stopt de wereld namelijk niet.. Om positief te eindigen, je hebt mijn vraag wel begrepen. Ik wil de PC als apparaat van mijn GSM.. Nu de applicatie nog die dit mogelijk maakt. Technisch moet het kunnen, alleen de software nog.
Dat gaat dat 100% zeker niet werken! In theorie zou het moeten kunnen, maar het gaat je niet lukken.
Heeft te maken met de koppeling tussen het Bluetooth apparaat wat je in je PC hebt en de telefoon.

Er zijn 2 verschillende manieren waarop je telefoon verbinding kan maken met een BT apparaat. Data en Geluid. In eerste instantie met je altijd de apparaten paren. Hier gaat het ook meteen fout, omdat je telefoon ziet dat de USB dongel alleen geschikt is voor data overdacht en niet voor spraak. Dan kan de software die je hebt gevonden nog zo goed zijn, als de USB-stick er niet geschikt voor is, gaat het niet werken...

Wat je wel kan proberen en dat is veel eenvoudiger is een koppelstukje zoeken voor je telefoon en headset, afhankelijk van je telefoon. hier heb ik op ebay wel een voorbeeld voor je..

http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=p3907.m570.l1313&_nkw=nokia+audio+jack&_sacat=See-All-Categories