De provider met de meeste zendmasten of antennes is KPN Telecom, deze heeft 75% meer masten dan de nummer 2 Vodafone, welke op haar beurt weer 200% meer masten heeft dan T-Mobile.

Bij KPN is het echter een weetje dat ongeveer 50% van de masten buiten gebruik is of slechts GSM masten betreft. Ook zijn een heleboel van de KPN masten, inactieve masten van het voormalig Telfort netwerk.

Met betrekking tot 3G en GSM masten heeft Vodafone het beste bereik en de hoogste snelheid, namelijk 28,8Mb per seconde.

Dus om je vraag te beantwoorden, Vodafone.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja die is er.

Iedere provider heeft met zijn masten en antennes een bepaald bereik. Het bereik is niet alleen afhankelijk van de hoeveelheid masten in een bepaalde regio, maar ook van het netwerk type. GSM 900 en E-GSM netwerken hebben vaak een groter bereik dan GSM 1800 of GSM 1900 netwerken. Meer over netwerktypes kunt u elders in de GSM helpdesk lezen. Verderop op deze pagina kunt u van uw provider het netwerktype zien....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een Sony Ericsson k800i, T-Mobile. Als alle anderen geen bereik hebben, heb ik nog volop bereik. Ik woon in het noorden. Weet niet of dat uitmaakt. Dit is dus mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Ze' zeggen allemaal dat KPN het beste is, maar over het algemeen heeft Vodafone de beste dekking (en naar mijn mening de slechtste klantenservice).

Ik heb sinds een tijd T-Mobile en helemaal geen problemen mee, maar ik vindt het te vroeg om te zeggen dat ik dat de beste dekking vindt hebben. Ik heb binnenshuis met T-Mobile wel sneller internet (wie had dat verwacht met de storingen afgelopen tijd?).