Waar gaat d stroom naartoe als je de oplader in het stopcontact laat zitten maar hij niet in een mobiel zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K

Antwoorden (3)

Er zal geen stroom gaan lopen. Echter, de oplader heeft een condensator & spoelen, welke spanning verbruiken door de wisselstroom die er op staan.

Toegevoegd na 43 minuten:
Het verbruikt energie. Stroom verbruik is een fout begrip. Er loopt geen stroom, er staat spanning op. Bij gelijkstroom is dat geen probleem. Bij wisselspanning heb je echter intern vermogen omdat de plus en min pool continu omslaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even als aanvulling op jelle...
Veel opladers hebben ook een led lampje welke brandt.

Ik raadt je wel aan je oplader uit het stopcontact te halen, niet alleen financieel, omdat dit je € 10,00 onnodig per jaar kost, maar is ook beter voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De (stroom)kring zal in stand worden gehouden via de primaire spoel in je lader c.q. transformator. Deze stroom is afhankelijk van de inwendige weerstand van de primaire spoel. Dus is het altijd onvoordelig om de lader onder spanning te laten staan. In het secundaire gedeelte van je oplader (dat is een spoel met minder wikkelingen) wordt e.e.a. omgezet in gelijkstroom d.m.v. diodes en elektrolytische condensatoren. Als de vraag (bij het laden) in het secundaire gebied toeneemt, zal in het primaire gedeelte de stroom ook toenemen.