Is het niet voordeliger om een mobiel abonnement in het buitenland te nemen?

Mobiel bellen is in Nederland veel duurder t.o.v. andere landen binnen Europa. Mogelijk dat iemand al eens een prijsvergelijking heeft gedaan?

Toegevoegd na 15 minuten:
Na enkel reacties zal ik mijn vraag nog verder toelichten:

We gaan hier uit van een abonnement in het buitenland en ook een adres in het buitenland, dus gaat het puur om de tarieven die hier een rol spelen, of zie ik toch iets over het hoofd?

Toegevoegd na 29 minuten:
Waar ik naar toe wil is dus een abonnement in NL en een abonnement van een buitenlandse aanbieder.
Ik gebruik deze allebei in NL, het abonnement in NL om gesprekken te ontvangen en het abonnemnet van uit het buitenland om mee te bellen.
Je kan n.l. niet verwachten van derden dat men je altijd op je buitenlandse nummer gaan bellen, want dat is weer niet interessant voor hun natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
3.3K

Het beste antwoord

Zoals ik je begrijp wil je in Nederland met een buitenlands nummer bellen binnen Nederland?

Waarom zou je dat doen? De EU tarieven door toedoen van Nelie Kroes al vrij gelijkgesteld. In jou situatie ben je met het buitenlands nummer in Nederland in het buitenland aan het bellen wat je weer dubbel op kosten komt te staan. Bellen in Nederland is trouwens helemaal niet duurder dan in het buitenland.

Hier in Nederland krijg bij een regulier abonnement een telefoon van € 400,00 tot € 600,00 gratis. Deze betaal je via je abonnement en via je tarieven uiteindelijk terug.

Wil je dit niet neem je SIM only abonnementen...
BEN 500 minuten en 100 SMS'jes voor € 15,99
TRINGG onbeperkt bellen voor € 29,99
dit zijn maar even 2 voorbeelden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een prepaid nemen in het buitenland loont al snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Sirius;

De tarieven voor goedkopere buitenlandse abonnementen zullen waarschijnlijk alleen gelden wanneer gebeldt wordt vanuit dat land zelf. Bovendien zal zo'n abonnement op een adres in dat land geregistreerd moeten staan, verwacht ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee doe maar niet
ik heb dat gedaan als zijnde een simlockvrij toestel
nu blijkt dat dat niet zo is
de simkaarten van dat land zijn hier niet bruikbaar
dit toestel gaat de koffer in als ik naar dat land ga.de prijs van dat toestel is in mijn geval goedkoper als ik t hier had gekocht.een samsungB2100
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik in Nederland wel een Belgische prepaid kaart om te sms-en naar België. Dat is goedkoper dan vanaf mijn Nederlandse nummer naar België sms-en.
En voor degene uit België die mij sms-t op dat Belgische nummer is dat ook goedkoper.
Je vraag was me niet helemaal duidelijk, wil je met een buitenlandse kaart, IN Nederland gaan bellen en gebeld worden? Dat lijkt me niet echt voordeliger.

Toegevoegd na 53 seconden:
Uiteraard is het wel voordeliger als je langere tijd in het buitenland bent, om dan ook daar een lokaal abonnement of prepaid te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb in Spanje een Happy simkaart, waarmee je voor weinig geld naar vaste nummers in Nederland kan bellen. Naar andere buitenlanden dan weer niet. Ik neem aan dat ieder land zo zijn goedkope aanbieders heeft.
Als ik jou was zou ik zeker uitzoeken welke mogelijkheden er zijn voor het buitenland waar jij naar toe gaat.