Hoe zorg je ervoor dat een batterij van een telefoon of iets dergelijks (laptop) een lange levensduur heeft?

mijn telefoon is 3 maanden oud
ik heb hem de de eerste keer 8 uren laten opladen daarna gebruikt tot die weer helemaal leeg was
nu na 3 maanden is die gauw leeg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

De accu's van laptops en mobieltjes gaan erg snel leeg.
Zeker die van mobieltjes.

Het enige wat ik kan bedenken om een langere levensduur te krijgen bij een mobieltje,
dat is het mobieltje niet overbodig te gebruiken.
Dus niet elke 30 seconden het schermlichtje aan klikken om te kijken of je al gebeld of gesmst bent.

Om een langere levensduur te krijgen voor een accu van een laptop.
Is vanaf het begin dat je de laptop koopt.
De accu helemaal opladen met stroom, zodra de accu helemaal vol is, de stroom eraf halen en de laptop gebruiken op de accu zonder stroom.
Dan de accu helemaal leeg computeren.
Om vervolgens de accu weer helemaal op te laden.
Dit dus afwisselen.
Ga je een spel spelen of een film kijken op de laptop is het zeker aante raden de stroom op de laptop te zetten, omdat je niet wilt dat tijdens de film de accu leeg is.

Heb je dit beide gedaan voor je mobieltje en laptop dan zal toch na enige tijd de accu van beide verslechteren.