Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Merkwaardige beschadiging aan mobieltje - wat is dit?

kan helaas geen foto bijvoegen want mijn webcam is te slechte kwaliteit (laat maar heb toch de foto toegevoegd). maar; ineens er een getal in het scherm bovenin zichtbaar (een 0, halve 8 en daarnaast een 8 of een 3) vrij groot. het blijkt dus overeen te komen met de posities van de cijfers van de clock (klok) app van het apparaat zelf (samsung). als ik de telefoon aanzet, dan zie ik het nog niet want de cijfers van de clock app zitten natuurlijk eroverheen, maar als het slot ontswipe, dan is op (voornamelijk donkere achtergronden) dit halve getal altijd te zien. het is een beetje uitgesmeerd, maar wel duidelijk zichtbaar als je erop let. ik weet dat dit een lcd schermpje is dus inbranden lijkt onmogelijk de oorzaak,.. ook heb ik altijd het scherm uitstaan als ik het ding niet gebruik, en ik gebruik het alleen om te bellen en smsen, social media of andere dingen eigenlijk nooit.
ik heb het ding ook praktisch nooit aan wifi/internet hangen, is prepaid geen internet verbinding erop. ik update het maar een keer per jaar via wifi (beveiligingsupdates). het lijk ook geen echte beschadiging- want het is geen lcd scherm zoals de vroegere lcd-horloges of klokken waarbij je als je hard op het scherm duwt de getallen kon zien. is dit malware ? het is een duidelijk beeld.

Picture for question
SingingCoyote13
een uur geleden
de telefoon heeft het probleem al meer dan een jaar. meermalen gereset., maar het blijft. er is ook geen enkel moment geweest waar het weg was ineens ofzo

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het lijkt erop dat je misschien te maken hebt met een soort ghosting of een probleem met je scherm. Dit kan gebeuren als er gedurende lange tijd statische beelden of toepassingen op het scherm staan, ook al is dat minder gebruikelijk bij moderne telefoons zoals Samsung.

Als je het getal ziet dat overeenkomt met de klok app, dan is dat meestal geen malware. Het kan ook zijn dat het scherm verslechtert door slijtage of dat er een hardwareprobleem is.

Probeer eens je telefoon te herstarten en kijk of het probleem aanhoudt. In sommige gevallen, als het echt een hardnekkig probleem is, kan het helpen om de fabrieksinstellingen te herstellen. Maak wel eerst een backup van je gegevens.

Als je denkt dat het een hardwareprobleem is, dan is het misschien tijd om naar een reparatiewinkel te gaan.

Wie heeft dit ook meegemaakt met een mobiel? Wat was jullie oplossing of ervaring met het scherm?
(Lees meer...)
een uur geleden
SingingCoyote13
een uur geleden
de telefoon heeft het probleem al meer dan een jaar. meermalen gereset., maar het blijft. er is ook geen enkel moment geweest waar het weg was ineens ofzo
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing