Hoe krijg ik goedkoop meer opslagruimte?

Ik koop steeds een nieuwe telefoon omdat hij vol is. Alles loopt vol, mijn WhatsApp, foto’s en e-mail. Ik probeer veel weg te gooien. Ik heb alle gratis opslag op opgebruikt. Als ik nog meer betaalde opslag koop, kom ik er nooit meer vanaf en moet mijn hele leven bij kopen. Wie heeft de gouden tip?

3 maanden geleden
in: Telefoons
TurfGraver
3 maanden geleden
Heb je een computer?
Sluit je mobiel aan op die computer en zet data over op iets als een externe opslag.
Ikhebgeenidee
3 maanden geleden
de meeste mail wordt normaal gesproken op een server bewaart, niet op je telefoon. als het bij whatsapp om berichtjes gaat, die zijn niet zo groot.
Bijlagen kunnen dat wel zijn. Als je alle bijlagen opent en op je telefoon bewaart, kan het hard gaan. Ook foto's; als je voortdurend alles om je heen fotografeert, zal dat veel ruimte innemen. In veel smartphones kan een SD-card worden geplaatst. Hier kun je bestanden (en sommige apps) naar toe verplaatsen.
Of je verplaatst ze naar bv een pc/laptop. En misschien wel het belangrijkste: wees eens kritisch wat je allemaal bewaart. Er zijn apps die je inzicht geven wat de meeste ruimte inneemt. Is dat android (er vanuitgaande dat je android toestel hebt)? zijn dat allerlei geïnstalleerde apps? Zijn dat foto's? of ......?
Inekez1
3 maanden geleden
Bij whatsapp kun je instellen dat foto's en filmpjes die jij ontvangt niet automatisch bewaard moeten worden. Als je dan een keer iets ontvangt dat je wel wil bewaren, kun je dat ene bestand gewoon opslaan. Scheelt heel veel ruimte en je kunt later ook nog weer eens iets terugvinden dat je bewaard hebt. Maak er verder een gewoonte van om bijvoorbeeld eens per maand je foto's en bestanden van die periode door te lopen en weg te gooien wat weg kan. Je hebt niks aan extra opslag, ook niet als het gratis is, als het vol staat met bestanden waarvan je 90 procent niet wil bewaren. De overige 10 procent is er dan nog nauwelijks in terug te vinden en daar doe je dus in de praktijk ook niks meer mee.

Antwoorden (3)

Je kunt bestanden ook inpakken, of comprimeren. Kleiner maken dus. Daar heb je wel een juiste app voor nodig. De bestanden of mappen verpak je dan in een zogenaamd zip-bestand. Zoek bij je app store in de zoekbalk maar naar zo'n app. Succes ermee
Ohja, of zet het in de Cloud.
Toegevoegd op 6 januari 2024 19:15: tekst
3 maanden geleden
Thecis
3 maanden geleden
Jpeg is al gecomprimeerd. De ruimtewinst die je daarbij haalt is zeer minimaal (ik heb zelfs wel eens gehad dat ingepakte bestanden groter werden dan het origineel, maar dat was bij bestanden).
Inekez1
3 maanden geleden
TS zet alles al in de cloud en geeft aan dat die cloudruimte ook steeds vol raakt en dat met ruimte bijkopen het probleem in de toekomst alleen maar groeit. Oplossing is dus om juist minder dingen in de cloud te zetten, niet meer.
Hoi, Je kunt systeem bestanden van een Android telefoon ook naar een sd-kaart verplaatsen met apps van derden. Normaal kan dat niet of je moet de telefoon eerst ''rooten'' wat betekent dat je meer machtigingen over je telefoon krijgt dan een normale gebruiker. De app die je kunt gebruiken heet: AppMgr III (voorheen: App2SD) en kost €3,89 in de play store. Voor andere systemen zou ik het niet weten... Succes ermee!
3 maanden geleden
Wanneer je een Gmail adres aanmaakt krijg je gratis 15 GB cloudopslag. meer Meer Gmail adressen, meer cloudopslag (dat is legaal)
3 maanden geleden