Bellen in het buitenland via je telefoon thuis?

Is het mogelijk om een module aan te schaffen, waardoor je via de computer in het buitenland via je telefoon thuis kan bellen. Voordeel lokaal tarief.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via de computer kan je toch skype gebruiken?

Antwoorden (1)

Ja, dat is mogelijk, maar dat gaat wel complex worden. Vroeger had je modems die aan de telefoonlijn hingen, voor data (internet), faxen, maar ook voor spraak. Zogenoemde "voice modems" kunnen geluid ontvangen en verzenden.

Verder heb je dan ook nog specifieke software nodig, een client die draait op de laptop (of PC) die je meeneemt naar het buitenland, en die de verbinding naar de PC thuis op kan zetten. Dan moet er een telefoonnummer doorgestuurd worden dat het modem moet gaan bellen. Vervolgens moet geluid in beide richtingen doorgestuurd gaan worden. Aan het eind moet je het modem de opdracht kunnen geven om weer op te hangen.

Een product als Skype zoals martine al aangeeft is een veel betere oplossing waarbij de hele tussenstap van de thuis-PC en modem overgeslagen kan worden.