Is er een website of applicatie waarmee je mobiele providers kan vergelijken op service/bereik?

Vaak worden er op websites alleen reviews neergezet als mensen iets negatiefs of speciaal goeds meegemaakt hebben. Hierdoor krijg ik dus geen goed beeld over de gehele provider.

Ik wil graag weten of een provider goed functioneert. Goed bereik? Snel internet? Vaak problemen? Betrouwbaar? Veel Mb-verbruik? En of ze goed helpen als je problemen/vragen hebt.

Weet iemand hier een goede website/applicatie voor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

De sites van Ben Woldring geven goede informatie. Zie http://www.bellen.com/Content/Item.aspx?contentid=2211
Amadea
10 jaar geleden
De Consumentenbond heeft een Mobiele ProviderMonitor, maar die is alleen beschikbaar voor leden.

Er zijn veel verschillende merken voor providers. Uiteindelijk maken ze gebruik van de drie bekende netwerken van KPN, T-Mobile of Vodafone. Bijvoorbeeld Hi, KPN, Telfort en Simyo zijn merken van KPN en gebruiken het KPN netwerk. Ben, Simpel, T-Mobile en Tele2 maken gebruik van het T-Mobile netwerk. Hollandse Nieuwe, Sizz en Vodafone is het Vodafone netwerk.

In 2011 is de netwerkkwaliteit en mobiel internet onderzocht door de Consumentenbond. De netwerkkwaliteit mobiel bellen en sms is in het algemeen goed. De netwerkkwaliteit voor mobiel internet loopt van een 6,5 bij T-Mobile tot een 7,6 bij KPN en Vodafone.

Wil je vergelijken, maak dan een keuze in het netwerk en kies dan een merk die gebruik maakt van dat netwerk.