Zijn de camera's op de Samsung Z flip5 beter dan die op de Samsung s21?

Ik weet niks van camera's kan iemand mij uitleggen hoe dit zit? en waar ik het aan kan zien?

8 maanden geleden
in: Telefoons
1.1K

Het beste antwoord

Dat ligt eraan wat en hoe je wil fotograferen.

De s21 heeft een extra telelens die de flip5 niet heeft. Wil je ver kunnen inzoomen, neem dan de s21.

De gewone camera is bij de s21 en flip5 nagenoeg gelijk. Wat betreft pixelgrootte (scherpte van de foto) en lichtgevoeligheid (hoe scherp je foto's nog worden bij weinig licht) zijn ze gelijk. De flip5 heeft een ietsje groter FOV (Field of view, dat is wat er maximaal op je foto past als je niet inzoomt).
Maar de flip5 heeft een vernieuwde en betere beeldstabilisatie, waardoor je nog minder last hebt van onscherpe foto's door beweging.

Beide toestellen hebben een ultragroothoeklens. Ook die is bij de flip5 net ietsje breder en scherper dan bij de s21.

Het echt grote verschil zit bij de mogelijkheden om selfies te maken. De flip5 heeft namelijk ook een beeldscherm aan de 'achterkant'. Je kunt dus niet alleen selfies maken met de standaard selfie-camera boven je beeldscherm, maar ook de beide camera's aan de achterkant gebruiken voor selfies. Omdat die een bredere kijkhoek hebben moet je die wel op wat grotere afstand gebruiken dan een standaard armlengte. Door de telefoon te vouwen kun je 'm makkelijk neerzetten en dan afstand nemen.

Kortom:
- voor de 'gewone' breedbeeld en de ultrabreedbeeld camera is de flip5 net ietsje beter, maar met een klein verschil
- voor selfies is de flip5 veel beter en veelzijdiger
- voor opnames met telelens moet je echt de s21 (of een ander toestel met telelens) nemen
...
Behalve de camera's hebben deze 2 telefoons natuurlijk heel veel andere verschillen die je ook zeker moet meewegen in de keuze voor een nieuwe smartphone.
Toegevoegd op 4 augustus 2023 08:42: bron, tekst
8 maanden geleden
SimonV
8 maanden geleden
+ Haarscherp antwoord.