Samsung Galaxy S: gekocht maar niet eerst volledig opgeladen, wat kan ik nu het best doen?

De accu van mijn samsung galaxy s gaat super kort mee. ik moet het elke dag opladen.. is dit normaal? ik heb het niet volgens het boekje eerst goed opgeladen omdat de winkelier mij deze telefoon zo mee gaf. ik lees verhalen over dat ik de telefoon moet opladen en weer moet gebruiken tot die helemaal leeg is, en dit een paar keer te doen. maar heeft dit nu nog zin???
wat kan ik nu het beste doen? ik heb de telefoon nu 3 dagen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (5)

Je kunt het proberen. Baat het niet dan schaad het ook niet. Toch? Je moet er ook op letten dat je de telefoon niet te lang aan de lader laat zitten. Als de telefoon vol is gelijk van de stroom afhalen. Weer helemaal opgebruiken tot dat hij uitvalt en dan weer opladen. En weer opletten dat hij niet te lang aan de lader blijft zitten.

Groetjes Wxndy
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met bonnetje teruggaan naar de winkelier, zeggen dat de batterij niet in orde is en een nieuwe vragen :)

als het goed is hoor je er een handleiding bij te krijgen, daar staat vaak dit soort informatie in. Als je die niet hebt gekregen netjes in een doosje en zo, dan kun je je afvragen of de telefoon echt nieuw was. Ik weet niet in welke winkel je hem hebt gekocht.
13 jaar geleden
Haal de batterij uit je telefoon, en gebruik hem een dag of vier niet. Vervolgens kan je de gebruiksaanwijzing vanaf stap één volgen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is normaal
al dat soort super toestel als je er regelmatig mee speeld
vragen veel energie
ik heb zelf de sony satio
die moet ik ook elke dag opladen
de verlichting van het beeldscherm vraagt nogal wat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke dag opladen, daar kun je verschillende dingen mee bedoelen. Het is heel normaal dat je de telefoon op moet laden wanneer je na bed gaat, zodat je de volgende ochtend (en de dag) voldoende prik erin hebt zitten.

De Galaxy S is een smartphone welke constant verbinding heeft. Dit vreet batterij. Daarbij wil ik ook wedden dat jij constant met je telefoon loopt te spelen, wat ook batterij eet.

Dat laden en ontladen is werkt niet meer op de huidige soort lithium ion baterijen. Bij deze is een volledige lading ook niet verplicht. Bij oudere soorten batterijen was dit wel verplicht en was het uit den boze om tussendoor even bij te laden. De Lithium Ion batterij kan daar gewoon tegen.