Is een mobiele telefoon traceerbaar als de sim-kaart er niet meer inzit als de sim geblokkeerd is of als de telefoon uit staat?

Mijn telefoon is een week geleden gestolen/verloren, en nu zou ik willen weten of hij nog traceerbaar is. Ik heb namelijk de sim-kaart laten blokkeren. Ik heb geen idee wat er met mijn telefoon is gebeurd en ik weet dus ook niet of iemand er een andere sim-kaart in heeft gestopt. Ook kan het zijn dat de batterijen gewoon zijn leeggeraakt en dat hij dus uit staat.
Heeft iemand suggesties? Zou ik het aan mijn provider kunnen vragen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zou het natuurlijk ook aan de politie kunnen vragen, maar ik ben bang dat ze daar de moeite niet meer voor doen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
35.4K

Het beste antwoord

Als je telefoon in gebuik is, is het eventueel mogelijk.
Als hij ergen in een la ligt en hij staat uit sowieso niet.

Telefoons zijn ook niet 100% traceerbaar. Er kan alleen gezien worden op welke netwerkmast je aangemeld bent.
Via een driepunts proef kan ongeveer je locatie worden gevonden. Ook hier moet je telefoon dan continu aanstaan.

Er kan een SMS-bom door de politie worden gestuurd naar het IMEI nummer. Maar dan moet je die nog wel weten, als je de kassabon nog ergens hebt, staat deze er vaak op en sowieso op de orignele verpakking van de telefoon.
HIermee wordt de telefoonhaast onbruikbaar omdat er in een korte tijd enorm veel berichten naar worden gezonden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zonder sim kan de politie hem nog steeds traceren. Of ze het doen is een tweede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn idee is de mobiel niet traceerbaar.

Mijn telefoon kan niet eens opgestart worden zonder sim-kaart, dan komt hij in een demo mode (voor de winkels). Het lijkt me dat ook 112 niet te bellen is. Zou leuk zijn voor de winkels en hun klanten.

Zonder sim-kaart dus geen registratie bij de telecom-palen/netwerk. Dus ook geen 3punts tracering.

Als de telefoon uit staat, dan zend hij absoluut nul komma nul.

Er is software voor de mobiel, dat als hij verloren raakt je hem een sms kan sturen waarna hij zichzelf blokkeert. Ook zend hij dan periodiek een sms naar een voorgeprogrammeerde nummer. Eventueel met gps locatie.

Maar ja daar heb je nu niets aan. Misschien voor je volgende toestel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke GSM is traceerbaar via een unieke zg. IMEI-code
Als je die genoteerd hebt, kun je die laten blokkeren. Dan hebben de dieven er in ieder geval niets meer aan.
Bij het aangaan van elk gesprek wordt die meegezonden.
In principe is jouw GSM dus opspoorbaar.
Maar dáár doet de politie niet aan; alleen de geheime dienst.