Kan een kapotte telefoon schadelijk voor je zijn?

Ik heb laatste me telefoon in de douche laten vallen nu is heel de achterkant kapot. En ik heb nu het gevoel dat ie soort van trilt of iets van radioactive golven. Maar mijn vraag is dus of er iets kapot kan zijn wat schandelijk voor me is

een jaar geleden
in: Telefoons
1.6K
Utrecht
een jaar geleden
Radioactieve golven uit een kapotte telefoon? Dat zou wereldnieuws zijn. Wat zeg ik: de ontdekking van de eeuw. Schandelijk is het zeker, met een telefoon in de douche.
Jmv12
een jaar geleden
Ja had me telefoon op een randje in de douche gelegd en daar is die afgestoten maar is er iets binnen in wat kapot kan zijn en schadelijk voor de gezondheid kan zijn?

Antwoorden (1)

Naast een geheugenkaart, batterij en simkaart zitten er in een telefoon stoffen als arseen, beryllium, cadmium, lood, kwik, weekmakers, polyvinylchloride, brandvertragers en zeldzame aardmineralen. Klinkt niet echt gezond, als je het ons vraagt. Bij gewoon gebruik is er volgens ComputerTotaal gelukkig niets aan de hand te zijn, maar de giftige stoffen kunnen wel degelijk uit het apparaat lekken wanneer deze beschadigd is.
Dus niet bepaald ongevaarlijk.
een jaar geleden
Jmv12
een jaar geleden
Ja er stond gelijk erna ook dat er een vloeistof in het oplaadpunt zat maar ik liet m wel vallen op een droog punt dus misschien dat een van die stoffen erin lekt?