Kunnen draadloze oortjes gecombineerd worden met elk merk telefoon?

Ik heb een Blackview telefoon.

2 jaar geleden
in: Telefoons
2K
LeonardN
2 jaar geleden
Het zal niet zozeer gaan om een merk als wel om het type telefoon.
Als dit een vrij recente Android-telefoon is met Bluetooth-functionaliteit zullen de meeste draadloze(bluetooth) oortjes daar op werken.

Antwoorden (1)

Normale wijze kan dit altijd.

Als u het heeft over bluetooth oordopjes, zou dit normale wijze altijd moeten werken. Bluetooth is namelijk een gestandaardiseerd protocol, en alle bluetooth apparaten maken dus gebruik van dezelfde soort verbinding (alhoewel dat niet helemaal waar is, er zijn meerdere versies van bluetooth, maar een moderne mobiele telefoon met bijvoorbeeld bluetooth V5, kan backwards compatible overweg met bijvoorbeeld bluetooth V4.2).

het is dus om die reden bijvoorbeeld mogelijk om Apple AirPods aan te sluiten op een Windows systeem of een Android telefoon.

weliswaar kan het wel mogelijk zijn dat bepaalde functionaliteiten niet juist werken, omdat deze simpelweg niet zijn ontworpen voor het desbetreffende systeem. zo werken de knoppen op AirPods niet met een android telefoon, omdat de AirPods alleen voor apple producten zijn ontworpen

maar terug naar uw vraag:

Ik heb opgezocht en uw Blackview telefoon draait op het Android besturingssysteem. in praktijk kunnen we dus wel stellen dat elke bluetooth koptelefoon/oortjes moeten werken met uw telefoon. indien u het zeker wilt weten of alle functionaliteiten goed werken op uw telefoon kunt u altijd kijken op de verpakking of er "made for android" of iets dergelijks op staat. in dat geval werkt het probleemloos
2 jaar geleden
Snuffel
2 jaar geleden
Dank je voor de uitleg!