Wat houden de verbindingen H, 3g en G in bij je mobiele telefoon.

Vanmiddag een nieuwe telefoon (htc touch) gekregen van het werk en nu zie ik de verbinding steeds verspringen van H naar 3g en dan weer terug. Wat is het verschil?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
4.3K

Antwoorden (4)

Het geeft de verbinding aan waarmee je aan het internetten bent:
H(SPDA): Snelle verbinding
3G: UMTS: iets langzamere verbinding
G(PRS): langzame verbinding
escape
13 jaar geleden
De dekking van het mobiele data netwerk wordt hierdoor weergegeven. Dit is per netwerk afhankelijk welke snelheid je ook werkelijk haalt. Je toestel zal automatisch de hoogste snelheid slecteren voor een betere verbinding

H: HSDPA/HSUPA wordt in sommige toestellen ook weergegeven door "3½G" Dit is een update van het 3g netwerk waardoor een snelheid van 14,4 Mbit/s up en 2 Mbit/s down beschikbaar is. Tot nu toe is KPN de enige in Nederland die deze snelheid haalt. Vodafone en T-Mobile hebben 7,2 Mbit/s - 2 Mbit/s

3g: UMTS dit netwerk heeft een maximale snelheid van 2 Mbit/s download en up van 384 Kbit/s

G: Dit zal je te zien krijgen wanneer er geen 3g dekking is.
Dan schakel je over op GPRS. Deze snelheid is te vergelijken met een oude inbelmodem. Hier haal je maximaal 52 Kbit/s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
H = HSDPA = snelste internet (ADSL snelheden)
3G = Umts = vlot internet (ISDN 2 lijnen tegelijk snelheid)
G = Gprs = traag internet (oud inbelmodem snelheid)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn oude WiMo telefoon hield het het volgende in:

H betekende dat er op dat moment internet werd gebruikt,
3G betekende dat er verbinding was met het 3G netwerk, maar geen internet werd verbruikt.
G betekend dat er verbinding was met het GSM netwerk .

Toegevoegd na 30 seconden:
De H werd alleen getoond wanneer er geinternet werd over 3g.