Gaat een Huawei net zo lang mee als een Iphone?

Ik ben van plan een nieuwe smartphone aan te schaffen, in ieder geval eentje met een goede camera. Nu heb ik de nieuwste IPhone 11 en de huawei p20 pro/huawei p30 op het oog. Uit de specificaties blijkt dat de modellen van Huawei een betere camera zouden hebben. Nu heb ik van iemand gehoord dat het in verhouding meer zonde van je geld is om een duurder model van bv. Samsung of Huawei te kopen, dan dat je een IPhone koopt. Het argument hiervoor was dat Apple zijn IPhones meerdere jaren lang laat updaten en dat merken, zoals Huawei of Samsung, dit maar een klein beperkt aantal jaren doen. Hierdoor zou je dus langer met een IPhone kunnen doen dan met een andere smartphone. Is dit echt zo, of is dit slechts een fabeltje in het voordeel van Apple? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Telefoons
2.5K
LeonardN
4 jaar geleden
Hoelang iets meegaat is niet enkel afhankelijk van hoe lang iets geüpdate wordt.
De kans dat jij nog steeds je Huawei gebruikt als support van apps vervalt lijkt me klein.
Als het zover is heb jij waarschijnlijk toch al weer een nieuwer model. S4 uit 2013, werk op zich nog prima in 2019
https://www.youtube.com/watch?v=TvFFso0Fd8U
Dat is met Android 5.01 en anders kan je nog gaan rooten.

Antwoorden (1)

Huawei vind ik een tegenvaller omdat Huawei over het algemeen vroeg stopt met updates. Bijvoorbeeld android versie updaten ze niet lang. Iphone houd het ongeveer 5 jaar up to date