Hoe doe je het langst met een telefoon batterij ( samsung galaxy A50)?

Ik heb net een samsung A50 gekocht, ik wil dat deze zo lang mogelijk mee gaat. Hoe met de batterij om te gaan? Zeker nu je deze niet meer zelf kunt vervangen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Telefoons
1.7K

Antwoorden (2)

Om de batterij zo lang mogelijk goed te houden, is het van belang om de telefoon niet te overladen. Hiermee wordt bedoeld dat de telefoon niet een lange tijd aan de lader blijft liggen als deze al 100% is
4 jaar geleden
Vaak is het ook het beste om de telefoon na aankoop leeg te laten lopen anders onstaat er een defect. Achtergrondapps aflsuiten helpt ook en zet dan ook ja schermhelderheid lager, batterijbesparingsmodus. Probeer je opslag een beetje gebalanceerd te houden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Achtergrondapps sluiten wordt juist niet aangeraden. Dit is zo, omdat als de app daarna weer moet worden geopend dit veel meer van je batterij vereist als wanneer een al geopende app wordt gekozen.