Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is bellen via 3G / UMTS duurder dan via het GSM netwerk?

Ik heb geen internet abonnement en heb dan ook alle instellingen om te internetten uit mijn telefoon verwijdert. Maar je kan ook nog kiezen tussen GSM-netwerk of GSM+3G netwerk. Dus ik veronderstel dat je dan kan / gaat bellen via 3G. Maar is dat dan ook duurder? Of maakt het niet uit? Of klopt mijn redenering niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
515

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het type verbinding (UMTS, 3G, GSM) maakt niet uit. De verbinding bepaalt de snelheid van dataverkeer.

Bij internetten en mms gebruik je dataverkeer. Dan betaal je de kosten voor internet. Bij telefonie en sms betaal je de normale kosten.

Overigens kan je bij de meeste telefoons ook aangeven welke netwerken gebruikt kunnen worden. Of alleen GSM of beide. Als je alleen GSM instelt, gaat in ieder geval de batterij langer mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Maakt niet uit. De beschikbaarheid is doorslaggevend en uiteraard het type telefoon dat je hebt.

Toegevoegd na 44 seconden:
Jouw gekozen abo is wat telt waarvoor je betaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding