Kun je een telefoon die aangesloten is op een powerbank tegelijkertijd met de powerbank opladen?

Ik ga op vakantie naar een land (Maleisië) waar ik een wereldstekker nodig heb en vroeg me af ik dan maar 1 stekker nodig heb om mijn telefoon en powerbank tegelijk op te laden 's nachts.

6 jaar geleden
in: Telefoons
6.2K

Het beste antwoord

Bij de mijne wel, ik heb er twee. De eerste die ik had, jaren geleden, kon het ook, en ik heb nooit een powerbank gezien waarmee het niet kon.

Of er netto iets in die powerbank gaat, hangt af van wat je op de uitgangen aansluit, en hoeveel die krijgt uit de laadstekker, computer die op de ingang is aangesloten. Er zijn laders die minder snel geladen worden dan een grote telefoon ze leegtrekt. Dan kun je het wel zo gebruiken, maar de powerbank wordt dan pas geladen als de die telefoon of tablet vol genoeg is. Let wel op dat de boel niet te warm wordt, er wordt 5 volt gemaakt van 3,7 tot 4,2 en laden maakt de batterij ook warm.

Is het omdat je een aanschaf daarvan laat afhangen? Tegelijk laden kan ook met een USB-hub.

Toegevoegd na 23 minuten:
Dat het kan betekent niet dat het handig is. Sowieso zal de powerbank langer aan de stroom moeten, en bij sommige duurt dat toch al uren (5 bij een 7000 Mah uit 2009). En met de laadstekker die 1A max heeft, kan ik de andere powerbank helemaal niet laden, die heeft minimaal 2 Ampere nodig. Vakantie, alleen laden in je hotel, en veel foto's maken, GPS.. ik zou eerder aan een extra powerbank denken, dan aan besparen op bagage.

Toegevoegd na 27 minuten:
Foutje herstellen: ... Er zijn laders die minder snel geladen worden.... moet powerbanks zijn ipv laders. Het zijn wel laders, maar toch.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meestal kan dat niet via de powerbank, maar misschien bestaan er modellen die het wel kunnen.

Je kunt ook gewoon een reisstekker kopen met meerdere usb-aansluitingen. Dan kun je eenvoudig beide apparaten tegelijk opladen.