Hoe ontstaan krassen op je mobiel?

Hoe ontstaan er nu krassen op je mobiel, heb voor in mijn broekzak in schuifhoesje, dus daarin kunnen geen krassen komen.
Weet iemand hoe dit wel kan bij normaal gebruik zodat ik weet waar ik op moet letten?

KAn dit Bv door veel gepoets met een doekje?

Toegevoegd na 22 minuten:
Is een screen protecter aan te raden?
Ps. heb gorilla glass op mijn gsm.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
4.2K

Het beste antwoord

Ja dit kan door een doekje, die gewone gele doekjes voor in de keuken bijvoorbeeld, die kunnen krassen. Als je wilt poetsen met een doekje neem dan een microvezeldoekje.
En zoals de vorige beantwoorders al zeiden, een paar korrel zand of zout , scherpe nagel, kan al voldoende zijn voor een kras.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als ik er niet in aanraking met zand mee kom zal ik niet zo snel krassen krijgen, ps, ik heb gorilla glass op mijn mobiel, is een screen protector dan nodig? PS ik heb je een plusje gegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks voor de plus, kan je helaas geen verdere info geven.
Zoals met elk nieuw apparaat, de eerste kras doet altijd zeer, het gebeurd,maar je doet er verder niks aan.

Andere antwoorden (4)

Bijvoorbeeld zand dat in je hoesje komt en dan over het scherm van je mobiel schuurt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist een hoesje kan krassen geven als er per ongeluk een paar korrels zand met de telefoon meekomen. Verder zal het gebruik van een verkeerd pennetje of een vuile nagel op een touchscreen krassen veroorzaken (ervaring) Er bestaat wel de mogelijkheid om met een speciaal polijstmiddel de krasjes weg te werken.
grtz. Koos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan ook aan het omhulsel liggen, ik had er eentje van de zwarte markt gekocht, die goedkopere varianten zeg maar, het ding was gewoon van plastic met een mooi kleurtje, juist door die beschermer heb ik nu krasjes op m'n iPhone.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke onhulsel raad u mij aan? Krijg ik dus minder krassen als ik hem los in mijn broek zak stop?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad je een leren omhulsel aan, in ieder geval geen omhulsel of kapje waar plastic in zit verwerkt, het moet van zachte en/of gladde stof zijn. Plak ook zo'n beschermer op je scherm, heb ik ook en geen krasjes op m'n scherm tot nu toe. Ik zou het apperaat niet zonder bescherming in je zak stoppen.
Als je gorilla glas hebt moet dat toch bijna onmogelijk zijn?