Als je met een vaste telefoon naar een mobiele belt, gaat er dan beltegoed af van de mobiele telefoon en als je van mobiel naar vast wil bellen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
1.9K

Antwoorden (1)

In Nederland betaalt de beller voor het telefoongesprek. Dus als je van vast naar mobiel belt, betaalt de eigenaar van de vaste telefoon. Van mobiel (prepaid) naar vast, is voor rekening van de prepaid beller.

In het buitenland kan dat anders zijn. Met een Nederlands mobiel toestel gebeld worden in het buitenland kost de ontvanger vaak een bedrag per minuut of seconde. De beller naar het Nederlandse nummer betaalt het normale tarief, omdat deze immers niet weet dat je in het buitenland bent. Je zou kunnen zeggen dat de beller betaalt tot de grens en de ontvanger vanaf de grens. Doorgaans is het tarief voor gebeld worden in het buitenland trouwens lager dan bellen vanuit het buitenland. Ook zijn prepaid telefoons vaak geblokkeerd voor bellen uit het buitenland.