Is de locatie van een mobiele telefoon nog te traceren als de sim-kaart eruit is gehaald?

Zou bijvoorbeeld de politie of andere instanties of personen de locatie van een mobiele telefoon kunnen achterhalen als deze is ingeschakeld maar de sim-kaart is eruit gehaald?

7 jaar geleden
in: Telefoons
15.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In ieder geval wel als Wi-Fi aanstaat en de GPS ook.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het een Iphone is, zou je "Zoek mijn Iphone" kunnen gebruiken, aangezien dat is gebonden aan je Apple ID en niet aan je simkaart

Antwoorden (2)

Ja, de locatie is niet afhankelijk van de sim kaart, anders zou ' find my iPhone' nooit werken voor wifi iPads en Macbooks.
paulus811
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat werkt op basis van GPS locatie. Die of soortgelijke app moet je maar net hebben geinstaleerd.
Elke telefoon wordt geleverd met een unieke International Mobile Equipment Identity (Imei) nummer dat van pas kan komen om een verloren of gestolen telefoon te volgen. Dit nummer kan je vinden doormiddel van *#06#. Het is raadzaam om dit direct te doen zodra je nieuwe telefoon in huis hebt. Indien je telefoon word gestolen kan je dit nummer bij de politie doorgeven tijdens je aangifte. Dit nummer moet je ook aan je provider laten weten. Deze is dan instaat om je telefoon te volgen. Met het IMEI-nummer kan de telefoon worden getraceerd ook als er een andere sim kaart in geplaatst is.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+, goed antwoord, had geen idee dat dit nummer bestond.
escape
7 jaar geleden
Minduimpje. Er wordt gevraagd of ie te traceren als de simkaart eruit gehaald is. Daar ga je niet op in. (het antwoord is namelijk 'nee')
noki
7 jaar geleden
+ Volgens mij gaat hij daar wel op in, en is het antwoord 'ja'
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zonder simkaart wordt het IMEI nummer echt niet doorgegeven. Het antwoord op de vraag is dus echt nee.