Kan ik ouderlijktoezicht houden op een iPhone terwijl ik zelf geen IPhone heb?

Onze dochter heeft voor haar verjaardag, de afsluiting van de basisschool en de overstap naar het voortgezet onderwijs een nieuwe telefoon gekregen. Omdat ze op haar vervolg school alles met Apple doen, ze móet straks ook een IPad aanschaffen, leek het ons handig om nu alvast te wennen aan- en te gaan "spelen" met- een IPhone. Omdat wij niet bekend zijn met Apple, leek ons dit een slimme zet. We hadden op haar vorige telefoon familylink geïnstalleerd en dat werkte heel goed. We hebben er geen seconde bij stil gestaan dat dit niet meer zou werken! We krijgen nu in family link de melding dat het alleen werkt met Android apparaten. Heeft iemand een tip wat we nu kunnen doen, of moet een van ons nu ook noodgedwongen overstappen op Apple?

2 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K

Antwoorden (1)

Installeer de FamilyTime – Dashboard-app voor Android
https://play.google.com/store/apps/details?id=io.familytime.dashboard
Installeer de FamilyTime Child-app voor iOS op de iPhone van uw kind
https://familytime.io/kb/general/parent-has-android-and-kid-has-ios.html
Activeer en koppel het apparaat aan uw FamilyTime-account.
.
Simpeler is misschien de tip van KeesWim. Met ‘Beperkingen’ in Schermtijd kunt u specifieke apps en functies op het apparaat van uw kind blokkeren of beperken. Maar dan heeft u verder op afstand geen grip op het toestel.
1. Ga naar 'Instellingen' en tik op 'Schermtijd'.
2. Tik op 'Ga door' en kies ‘Dit is de [apparaat] van mijn kind’
https://support.apple.com/nl-nl/HT201304
Toegevoegd op 12 april 2022 10:36: tekst
SimonV