Hoe kan ik het verschil zien tussen een echte en een neppe Samsung Galaxy S7?

Ik wil z.s.m. een Samsung Galaxy S7 (Edge) kopen. Echter, zijn er behoorlijk wat clones in omloop. Hoe kan ik het verschil zien tussen een echte en een neppe Galaxy S7? Ik wil geen nieuwe bij bijvoorbeeld de Mediamarkt halen, dit is me te duur. Ik kijk meestal op Marktplaats.

KaasVlees

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
5.8K

Het beste antwoord

Het beste kan je dat doen door de IMEI code te checken via internet. Ik heb twee links toegevoegd waar je dat kan doen. Vaak hebben neppe telefoons een IMEI code van een ander merk in de telefoon staan. Je kan via de sites die ik heb toevoegd aan het antwoord de IMEI code checken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens, elke telefoon heeft een unieke IMEI code, dat is zeg maar de registratie code van je telefoon. Aan de hand van deze code kan je altijd merk / model nummer terug vinden via een IMEI database. Zoals ik eerder al aangaf, vaak als je bij een neppe telefoon de IMEI code invoert op zo een website krijg je een heel ander merk/model nummer te zien dan de telefoon waar je de IMEI code van af leest. De IMEI code staat altijd ergens op / in de telefoon. Je kan hem ook via android opzoeken in je telefoon. Ik heb een extra link toegevoegd hoe je de IMEI code kan opzoeken als je deze niet kan vinden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zou de verkoper vooraf kunnen vragen of hij de IMEI code wil geven. Dan kan je het thuis opzoeken. Heb je ook meteen een controlepunt als je de telefoon gaat ophalen. Anders (indien je mobiel internet en een nog werkende mobiel hebt) ter plekke opzoeken. Gewoon zeggen dat je zeker wilt weten dat het echt is, aangezien het toch om behoorlijke bedragen gaat.
Nog een tip: Vraag om de aankoopbon / factuur. Kan je nodig hebben voor garantie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan anders proberen een telefoon of tablet met internet mee te nemen naar de shop en geef je aan dat je bang bent een nep toestel aan te schaffen en dat je de IMEI wil checken of het geen neppert is.