Wat is een makkelijke manier om tijdens het reizen een mobiel op te laden?

Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort op vakantie.
In de reistijd wil ik graag afleveringen kijken.
Ik heb voor mijn iPhone een powercase dus 2x 1 volle batterij,
maar dit zal wel snel leeg gaan omdat beeld veel energie kost.

Iemand nog een goede tip voor het onderweg opladen van mijn mobiel?
of is een laptop mee nemen makkelijker?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
1K
bamibal
7 jaar geleden
Hoe ga je op reis? Met de auto, vliegtuig, etc?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
vliegtuig en auto
paulus811
7 jaar geleden
Met een laptop lijkt het me nog lastiger om deze tussentijds op te laden. Een telefoon is op de lange duur ook niet prettig om films te kijken, een iPad is daarvoor beter geschikt.

Antwoorden (3)

in de trein is waarschijnlijk we een stopcontact en in een auto kan je een sigarettenaansteker lader kopen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet in de reguliere ns treinen. Wellicht wel de internationale, maar weet ik niet zeker.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
we reizen eigenlijk niet met de trein maar met het
vliegtuig en de auto
paulus811
7 jaar geleden
Op de meeste intercontinentale is er een usb aansluiting in economy, in business class is ook een 220 volt aansluiting.
Er zijn veel powerbanks op de markt. Dit zijn eigenlijk oplaadbare, externe batterijen. De meeste hebben een USB en micro-USB poorten Je kan hem thuis of ergens anders opladen en dan op hun beurt wanneer je in de auto of wat dan ook zit weer opladen. mocht je heel veel batterij gebruiken kan je meerdere powerbanks gebruiken. Let wel er goed op dat je de juiste kabel er bij neemt (meestal zit die al in het pakket), als je bijvoorbeeld een Iphone s4 hebt, is het niet handig om eentje met micro-USB te kopen, behalve als je al zelf een USB<->telefoon draad hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
En er zijn nog meer manieren om je telefoon's batterij te besparen zoals hem op vliegtuigstand zetten en helderheid laag (niet op automatisch)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
ze heeft al een powerbank als ik het goed begrijp
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dingen zoals, Bluetooth, GPS uitschakelen als deze functies weinig tot niet gebruikt worden kan ook helpen. ééns in de zoveel tijd openstaande apps uitschakelen zorgen ervoor dat er ook minder op de "achtergrond" uitgevoerd word.
Wij hebben een oplade die je in de sigarettenaansteker in de auto kunt steken, met ruimte voor twee oplaadkabeltjes. Ik heb m geloof ik bij de Blokker gekocht, maar ik heb ze bij meer winkels gezien. Werkt uitstekend.

Toegevoegd na 2 uur:
Oplader dus