Ik heb waarschijnlijk per ongeluk mijn mobiel geblokkeerd. Hoe kan ik dat oplossen?

Ik gebruik die mobiel zelden en dan vnl. voor sms. Een paar weken geleden deed hij het nog en nu kan ik alleen maar een noodoproep doen en ik kan ook niet meer gebeld worden want dan wordt er gezegd dat de mobiel buiten gebruik is. Er staat volgens mij nog wel voldoende beltegoed op. Hoe los ik dat op? De website van de provider reageert niet op het contactformulier en als ik hen met de gewone telefoon bel zijn ze in gesprek.

Ik heb een simpele Samsung telefoon. Ik bel prepaid bij Lebara.

7 jaar geleden
in: Telefoons
4.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk te lang geleden voor het laatst opgewaardeerd. Zie: https://www.opwaarderen.nl/lebara/geldigheidsduur ---------
Lebara geldigheidsduur Geldigheidsduur na aankoop
Na het kopen van je Lebara beltegoed via Opwaarderen.nl heb je zes maanden de tijd om deze te activeren. Geldigheidsduur na activatie bij Lebara
Als je de Lebara opwaardeerinstructies hebt gevolgd is je beltegoed geactiveerd. Hierna is je beltegoed onbeperkt geldig, mits je minimaal één keer per 180 dagen opwaardeert. Laat je dit verlopen, word je beltegoed bevroren (je kunt nog wel gebeld worden). Je hebt dan 90 dagen de tijd om het opnieuw op te waarderen voordat het beltegoed zijn geldigheid verliest en je geen gebruik meer kunt maken van de aansluiting.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je mobiel is niet geblokkeerd. Je SIMkaart is geblokkeerd, doe er maar een andere SIMkaart in en je mobiel werkt prima....

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is het toch alleen op te lossen door het tegoed op te waarderen. En dan is dat hopelijk nog op tijd. Want Lebara vereist dat je minimaal één keer per 180 dagen opwaardeert (dus elk half jaar!). Als je dat laat verlopen dan wordt je beltegoed bevroren. Je kunt dan nog wel gebeld worden, en alleen nog 112 bellen. Je hebt dan nog 90 dagen de tijd om alsnog op te waarderen. Doe je dat niet, dan verliest je beltegoed zijn geldigheid en kun je geen gebruik meer maken van de aansluiting.
Amadea
7 jaar geleden
Pieterke
7 jaar geleden
Bedankt. Ik had dat inmiddels geprobeerd maar ik kan niet opwaarderen want ik kan de code niet invoeren omdat ik dan de melding krijg dat ik alleen noodoproepen kan doen. Invoeren lukt dus niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Pieterke gaf al aan dat iemand die hem belt ook de boodschap krijgt dat het nummer niet in gebruik is. Dan zou hij dus wel eens zoals ik in een vraagcommentaar al zei de 180 dagen gebruiksduur + de 90 dagen "grace period" voorbij kunnen zijn. Dan gaat opwaarderen dus ook niet meer werken. Unlocken zou alsnog offline moeten kunnen, maar ik weet niet of Lebara wellicht meteen van afstand kan locken zodra je online komt met een overjarig simmetje, of dat Pieterke wellicht gewoon zijn sim code een paar keer verkeerd heeft ingevuld, in welk geval hij het met de PUK code zou kunnen proberen. Maar anyway, als nummer daadwerkelijk is opgeheven lijkt het me niet erg zinvol dat te proberen want is die max tijd waarschijnlijk gewoon voorbij.
Amadea
7 jaar geleden
In plaats van telefonisch kan je het online proberen. https://www.opwaarderen.nl/lebara