Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik word soms gebeld op mijn vaste telefoon direct nadat ik een ander gesprek heb opgehangen. Dit kan geen toeval zijn. Hoe doet een beller dit?

Ze kunnen onmogelijk weten wanneer ik ophang. Is er ergens een wachtstand bij Versatel of iets dergelijks? (Versatel is de telefoonaanbieder).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
680

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

KPN heeft de "5 bij bezet".

Als jij iemand belt en die is in gesprek, toets je de 5 in. Zodra de ander heeft neergelegd, rinkelt jouw telefoon. Jij neemt op, en de ander (die dus net heeft neergelegd) wordt automatisch opnieuw gebeld.

Veel andere aanbieders bieden een soortgelijke dienst.

Toegevoegd na 1 minuut:
Aanbieders bieden deze dienst gratis aan, omdat het hun omzet verhoogt.

Als iemand in gesprek is, bestaat normaal gesproken de kans dat jij vergeet die persoon terug te bellen - dan verdient de aanbieder dus niets aan jou.

Door deze dienst gratis aan te bieden, zal jouw telefoon rinkelen, waarna jij de gezochte persoon alsnog belt - en dat betekent inkomsten voor de telefonieaanbieder.
(Lees meer...)
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is iemand die jou belde toen je in gesprek was. Die persoon heeft dan de 5 ingedrukt en opgehangen. Zodra jouw gesprek is afgelopen, gaat bij jullie allebei de telefoon en start jullie gesprek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan natuurlijk ook gewoon puur toeval zijn
dat iemand je net probeert te bellen als jij je andere gesprek hebt beeindigd
ik heb dit ook af en toe en ik weet zeker dat degene die mij belt geen nummer getoetst heeft want dat werkt bij die persoon niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding