Is het mogelijk om te traseren via een simkaart die niet is aangesloten aan een abonnement?

Kunnen ze uitzoeken waar de simkaart zich bevind, als er geen abonnement aan vast zit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat je je telefoon kwijt bent?

Helaas kan de politie niet je telefoon traceren aan de hand van je simkaart. Maar hopelijk weet je het IMEI nummer van je telefoon en daarmee kan je naar de politie gaan. Nu is je goed te "rechercheren". Ze kunnen dan namelijk een tap op je IMEI code plaatsen en als je telefoon dan word gebruikt (zelfs als diegene er een andere simkaart in heeft gedaan) dan gaat er een alarm af en kunnen ze de telefoon afluisteren en lokaliseren! Meestal komt het voor dat ze je telefoon lokaliseren d.m.v. het versturen van smsjes naar de telefoon. Zo vinden ze de telefoon dikwijls terug!

Je IMEI code heb je hopelijk opgeschreven (net als dat je dat bij al je dure artikelen in huis dat moet doen!) en zo niet dan heb je hopelijk de factuur nog toen je de telefoon aanschafte of het doosje en hopen dat het daar ergens in terug te vinden is.

Helaas kan ik geen goede bron voor je vinden omdat alle andere bronnen uit forum gesprekken komen. Tik maar in op google IMEI code/ IMEI lokaliseren/Politie IMEI code.

Hoop dat dit voldoende is.