Is het schadelijk dat ik mijn gsm oplaad met een andere oplader?

Hallo

Ik gebruik een Samsung Galaxy s3 mini, mijn adapter (zie foto's (kleine oplader)) is bijna aan vervanging toe, ik heb nog een lader van de Samsung Galaxy Star 2 (zie foto's (grote lader)), elk hebben ze dezelfde aansluiting, alleen is er een verschil tussen output spanning en output stroomsterkte (zie foto's). De oudere lader heeft een kleinere spanning en stroomsterkte, wil dat dan zeggen dat mijn gsm langer zal moeten opladen en is dat dan schadelijk voor mijn batterij?

Ook hebben beide laders een cirkelvormige sticker hangen, bij de oudere staat er 'LV' op en bij de nieuwere 'LU'

Kunnen jullie mij helpen?

Picture for question
8 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Met een kleiner spanning zal de accu nooit volledig geladen worden. Met een kleinere stroom duurt het alleen wat langer.
8 jaar geleden
weeter
8 jaar geleden
En wat als er op mijn batterij dezelfde spanning of een lagere staat?