Kan ik de Samsung Galaxy S kopen zonder internet abonnement?

Ik hoorde van een vriend dat je nu verplicht een bijpassend internet abonnement erbij moet betalen?
Net zoals dat de BlackBerry de BIS/BES heeft.

Klopt dit of niet?

Ik heb momenteel bij KPN een internet 'totaal' bundel (dacht ik) en sms totaal en dan nog wat belminuten.

Stel, ik koop de samsung galaxy S, kan ik dan gewoon mijn simkaart (met daarbij die bundels) in de Galaxy stoppen en ik kan weer vrolijk verder?

Of is er toch dat 'extra' internet abonnement waar ik rekening mee moet houden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1K

Het beste antwoord

Om een technisch antwoord kort te houden: Met een Galaxy heb je maar 1 internet abbonement nodig, dus je kunt gewoon je normale bundel gebruiken, er zijn dus geen additionele bundels nodig.

Mocht je het technische verhaal willen weten:

Bij BlackBerry heb je speciale internet bundels nodig voor bepaalde acties, zoals "real push mail". Dit komt omdat Blackberry met een speciale manier van push werkt, namelijk, de server neemt het initiatief voor een verbinding, wat geregeld moet worden via de provider.

De Samsung galaxy S heeft dat niet nodig, omdat er voor email een (bijna constante) HTTPS stream is met Gmail. De telefoon maakt deze verbinding, waardoor de provider geen extra dingen hoeft te ondersteunen, behalve internet. De mailtjes worden vervolgens via XML naar de telefoon gestuurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je beslist altijd zelf of je een internet abonnement er bij afsluit. Als je de samsung galaxy als los toestel koopt kan je waarschijnlijk gewoon je simkaart in de telefoon stoppen en heb je hier nooit last van.

Uiteindelijk kan je altijd nog beslissen of je hier internet bij wil. Vaak is het namelijk wel zo dat heel veel functies van dit soort telefoons gebruik maakt van internet, iets dat via gprs vrij prijzig kan worden als het gebruikt word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het toestel los kopen, zonder enig abonnement.
En met je huidige KPN abonnement kan je het gewoon werkend krijgen, en ben je vrolijk online.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je kunt de Galaxy S gewoon los kopen (heb ik zelf namelijk ook gedaan).
Hij kost bij de MediaMarkt ongeveer 500 euro.

Het is wel aan te raden om bij zo'n duur toestel een verzekering af te sluiten voor enkele euro's per maand. Mocht hij je een keer kapot vallen of gestolen worden, krijg je gewoon een nieuwe.

Verder is internet op de Galaxy S inderdaad erg belangrijk. Zonder internet heb je er vrij weinig aan. Maar je hebt er verder niets speciaals voor nodig. Gewoon je simkaartje erin, internetbundel activeren en gaan met die banaan.

Succes ermee!