Hebben Mobiele telefoons uit Europa een gemeenschappelijke decodering?

Mobiele telefoons kun je niet zomaar uit Amerika importeren en gebruiken. Maar Importeren uit België is wel mogelijk, zonder dat de simkaart weigert.

Nu is mijn vraag tot hoe ver deze grens ligt. Kunnen consumenten telefoons importeren uit o.a. Engeland, Duitsland of misschien wel verder uit Europa? Dit met als reden dat ik een toestel wil dat niet in Nederland te koop is, maar wel in Engeland.

Mocht het toestel inderdaad niet pakken, heb ik dan een "steen in een doos"? Of kan ik er dan nog wat mee om hem te laten werken?

8 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

GSM is een standaard.
De grootste tegenhanger is cdmaOne (Noord- en Zuid-Amerika).
Bron:https://nl.m.wikipedia.org/wiki/GSM_(communicatie)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
wilkers
8 jaar geleden
Duidelijk antwoord