Waarom kan ik op Imessage niet naar een engels nummer sms'en?

Ik heb de dataroaming proberen aan te zetten maar dit werkte ook niet. Als ik deze persoon bel beeindigd de oproep gelijk zonder dat diegene opneemt. En imessage komen berichten niet binnen. Weet iemand hoe dit wel lukt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
1.4K

Antwoorden (3)

Je hebt waarschijnlijk de landcode niet goed staan. Het telefoonnummer begint bijvoorbeeld met 079, dan moet je hiervan maken +4479 (landcode Engeland is 44, en eerste 0 van het mobiele nummer laat je weg).
Als je dit aanpast kun je wel smsen en bellen (als je genoeg tegoed hebt)

Toegevoegd na 49 seconden:
In plaats van +44 word ook vaak 0044 gebruikt
8 jaar geleden
Het email adres aan je contact toe voegen zou kunnen helpen
iMessage werkt op mailadres en telefoonnummer.
Wel het mailadres wat bij Apple bekend is
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Soms lukt het nummer ook niet bij mij, in dat geval kan je ook de iCloud email adres van diegene intoetsen bij iMessage en die sms'en