waar moeten de haakjes en spaties bij nederlandse telefoonnummers?

In veel landen doen ze het zo: 0 (XXX) XXX XX XX maar hoe gaat dat in NL met telefoon EN mobiele nummers?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
4K

Het beste antwoord

+31 6 12345678 (mobiel, 06)
+31 10 1234567 (Rotterdam 010)

Haakjes kan je helemaal weglaten. Nummers in je mobiel altijd met +31 opslaan zodat je in het buitenland kan bellen.

Als je het echt wil
+31 (0)6 123 456 78
Maar dat slaat nergens meer op.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Telefoonnummer#Notatie

Toegevoegd na 13 minuten:
Als je nationaal nummer bedoelt:

(010) 123 45 67

Aangezien bijna iedereen met mobiels werkt is zonder haakjes weergeven logischer. En zoals ik al zei omdat je opslaat in je mobiel is het nog logischer gelijk het internationale nummer te geven.

Het gebruik van haakjes in internationale nummers wordt zelfs als foutief gezien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is voor op een visitekaartje en met kleine letters is het al gauw moeilijk om te lezen bedankt voor je antwoord!