Is het schadelijk om mijn bankpas (met NFC chip) dicht bij mijn telefoon te houden die ook een NFC chip heeft?

Ik heb sinds kort van de bank een bankpas ontvangen met een NFC chip in om contactloos te betalen, mij telefoon heeft ook een NFC chip (iPhone 6) mijn bankpas zit in het hoesje van mijn telefoon. Kan dit schadelijk zijn voor de bankpas en/of telefoon?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
5.9K

Het beste antwoord

Nee, de twee chips praten de zelfde taal, dus het enigste wat kan gebeuren dat de mobiel veel praat met de bankpas. "Hallo, wie ben je?" "Ik ben er." Maar snel zal blijken dat beide weinig info kunnen uitwisselen. Behalve dan elkaar iedere keer begroeten. Mocht dit veel energie kosten, dan kun je op de GSM de NFC communicatie uitzetten.

Het kan dus hele maal niet kwaad. Wel is het handig om de pas uit het hoesje te halen voor dat je gaat betalen, omdat je ander misschien met je GSM ipv met je bankpas betaald.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helaas is het op een iPhone niet mogelijk om de NFC chip uit te zetten, en helaas kan ik nog niks ermee kopen. Deze functie (Apple Pay) is nog niet beschikbaar in Europa. Bedankt voor je antwoord!